Pátek 17. září 2021
Svátek slaví Naděžda, zítra Kryštof
Oblačno, déšť 19°C

Havlíček prozradil, kdy bude dálnice D1 plně opravená. Termín se po letech „pekla“ blíží

Aktualizováno -
1. srpna 2021
11:42
Autor: ČTK - 
1. srpna 2021
10:20

Dálnice D1 by měla být po celkové rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Po pondělním odstranění dopravního omezení mezi Mirošovicemi u Prahy a Hvězdonicemi na Benešovsku ve směru na Brno zbývá dokončit tři poslední úseky dálnice, řidiči je budou moci plně využívat zřejmě od prvního říjnového týdne, řekl dnes novinářům ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla by měla poslední dopravní omezení zmizet z D1 o víkendu 2. a 3. října.

„To neznamená, že se poté nebudou dělat podél dálnice některé drobné úpravy zeleně a tak dále. Ale s tím se počítalo. Podstatné je, že řidiči budou moci jezdit naplno,“ uvedl Havlíček.

Premiér Andrej Babiš (ANO) na dnešním brífinku na odpočívce Poddubí na D1 připomněl, že ze 160 kilometrů D1 určených k opravě zbývá dokončit posledních 33,5 kilometru. Náklady na kompletní rekonstrukci vyčíslil na 24 miliard korun.

Silničáři nyní pracují na odstranění dopravních omezení u Mirošovic. Směr na Prahu už je plně průjezdný, v opačném směru na Brno se má podle Babiše jezdit bez omezení od pondělních 11:00. Mátl uvedl, že oprava tohoto úseku patřila vzhledem k vysoké intenzitě dopravy k nejkomplikovanějším.

Zbývající opravované úseky jsou mezi Koberovicemi a Humpolcem, Velkým Beranovem a Měřínem a Devíti kříži a Ostrovačicemi. Podle šéfa ŘSD se tam má doprava do konce srpna převádět zpátky na původní část dálnice a skončí rizikové omezení v režimu dva plus dva na jednom jízdním pásu.

U Koberovic podle Mátla stavbaři ukončí práce v posledním zářijovém týdnu, na zbylých dvou úsecích u Velkého Beranova a u Devíti křížů budou silničáři odstraňovat omezení o prvním říjnovém víkendu. „Končí tím rekonstrukce D1 z hlediska omezení dopravy vůči řidičům, dokončovací práce ale budou probíhat ještě na jaře 2022,“ uvedl Mátl. Řidiči však podle něj už nic nepoznají.

Zbývat bude také ještě oprava mostu Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023. Podle Mátla ale půjde o menší omezení, které se bude týkat pouze jednoho kilometru.

Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější. A nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší. Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Na komplikovaném úseku Mirošovice-Hvězdonice mezi 21. a 29. kilometrem se začalo pracovat v roce 2019.

Video Kolony na dálnici D1 v sobotu 31. července 2021 - Aktu.cz

majke79 ( 1. srpna 2021 13:44 )

Prášil , ta nebude nikdy hotová , furt se bude látat , opravovat , jako všechno

drazor ( 1. srpna 2021 12:55 )

Havlíček je lhář, za dva roky se bude rozšiřovat před nedávněm opravený úsek D1 kolem Brna.Nazvané je to rozšíření.
Investiční záměr byl schválen v roce 2001 v únoru!! Územní rozhodnutí v roce 2018!! Se zahájením stavby v roce 2023. Copak si to ten matla nepamatuje?
Název stavby:
Rozšíření dálnice D1 na šestipruhové
uspořádání, stavba 01311 MÚK
Brno-jih – MÚK Brno-východ
Hlavní trasa:
délka: 7230 m
kategorie: D 34/120
plocha vozovek: 245 820 m2
Mostní objekty:
na dálnici: 5
nad dálnicí: 2
Protihlukové stěny:
počet: 6 (2851 m)
Opěrné zdi:
počet: 1 (240 m)
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR

xiioma ( 1. srpna 2021 12:28 )

Slibem nezarmoutíš.

mord ( 1. srpna 2021 12:16 )

Peklo a to nejen na dálnici skončí až tento darebák bude i se svým šéfem oligarchou bručet na Pankráci

pravicove_smegma ( 1. srpna 2021 11:59 )

U Koberovic podle Mátla stavbaři ukončí práce v posledním zářijovém týdnu, na zbylých dvou úsecích u Velkého Beranova a u Devíti křížů budou silničáři odstraňovat omezení o prvním říjnovém víkendu. „Končí tím rekonstrukce D1 z hlediska omezení dopravy vůči řidičům, dokončovací práce ale budou probíhat ještě na jaře 2022,“ uvedl Mátl. Řidiči však podle něj už nic nepoznají.

Zbývat bude také ještě oprava mostu Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023. Podle Mátla ale půjde o menší omezení, které se bude týkat pouze jednoho kilometru.

Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější a nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší. Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Na komplikovaném úseku Mirošovice-Hvězdonice mezi 21. a 29. kilometrem se začalo pracovat v roce 2019.

Zobrazit celou diskusi
Další videa