Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Havlíček prozradil, kdy bude dálnice D1 plně opravená. Termín se po letech „pekla“ blíží

Aktualizováno -
1. srpna 2021
11:42
Autor: ČTK - 
1. srpna 2021
10:20

Dálnice D1 by měla být po celkové rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Po pondělním odstranění dopravního omezení mezi Mirošovicemi u Prahy a Hvězdonicemi na Benešovsku ve směru na Brno zbývá dokončit tři poslední úseky dálnice, řidiči je budou moci plně využívat zřejmě od prvního říjnového týdne, řekl dnes novinářům ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla by měla poslední dopravní omezení zmizet z D1 o víkendu 2. a 3. října.

„To neznamená, že se poté nebudou dělat podél dálnice některé drobné úpravy zeleně a tak dále. Ale s tím se počítalo. Podstatné je, že řidiči budou moci jezdit naplno,“ uvedl Havlíček.

Premiér Andrej Babiš (ANO) na dnešním brífinku na odpočívce Poddubí na D1 připomněl, že ze 160 kilometrů D1 určených k opravě zbývá dokončit posledních 33,5 kilometru. Náklady na kompletní rekonstrukci vyčíslil na 24 miliard korun.

Silničáři nyní pracují na odstranění dopravních omezení u Mirošovic. Směr na Prahu už je plně průjezdný, v opačném směru na Brno se má podle Babiše jezdit bez omezení od pondělních 11:00. Mátl uvedl, že oprava tohoto úseku patřila vzhledem k vysoké intenzitě dopravy k nejkomplikovanějším.

Zbývající opravované úseky jsou mezi Koberovicemi a Humpolcem, Velkým Beranovem a Měřínem a Devíti kříži a Ostrovačicemi. Podle šéfa ŘSD se tam má doprava do konce srpna převádět zpátky na původní část dálnice a skončí rizikové omezení v režimu dva plus dva na jednom jízdním pásu.

U Koberovic podle Mátla stavbaři ukončí práce v posledním zářijovém týdnu, na zbylých dvou úsecích u Velkého Beranova a u Devíti křížů budou silničáři odstraňovat omezení o prvním říjnovém víkendu. „Končí tím rekonstrukce D1 z hlediska omezení dopravy vůči řidičům, dokončovací práce ale budou probíhat ještě na jaře 2022,“ uvedl Mátl. Řidiči však podle něj už nic nepoznají.

Zbývat bude také ještě oprava mostu Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023. Podle Mátla ale půjde o menší omezení, které se bude týkat pouze jednoho kilometru.

Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější. A nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší. Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Na komplikovaném úseku Mirošovice-Hvězdonice mezi 21. a 29. kilometrem se začalo pracovat v roce 2019.

Video  Kolony na dálnici D1 v sobotu 31. července 2021  - Aktu.cz
Video se připravuje ...

drazor ( 1. srpna 2021 12:55 )

Havlíček je lhář, za dva roky se bude rozšiřovat před nedávněm opravený úsek D1 kolem Brna.Nazvané je to rozšíření.
Investiční záměr byl schválen v roce 2001 v únoru!! Územní rozhodnutí v roce 2018!! Se zahájením stavby v roce 2023. Copak si to ten matla nepamatuje?
Název stavby:
Rozšíření dálnice D1 na šestipruhové
uspořádání, stavba 01311 MÚK
Brno-jih – MÚK Brno-východ
Hlavní trasa:
délka: 7230 m
kategorie: D 34/120
plocha vozovek: 245 820 m2
Mostní objekty:
na dálnici: 5
nad dálnicí: 2
Protihlukové stěny:
počet: 6 (2851 m)
Opěrné zdi:
počet: 1 (240 m)
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR

xiioma ( 1. srpna 2021 12:28 )

Slibem nezarmoutíš.

mord ( 1. srpna 2021 12:16 )

Peklo a to nejen na dálnici skončí až tento darebák bude i se svým šéfem oligarchou bručet na Pankráci

Zdenek ( 1. srpna 2021 11:43 )

D1 Přerov - Říkovice (10,2 km): Výběrové řízení na poslední úsek D1 u Přerova bylo zahájeno loni v prosinci, prodlouženo bylo až do poloviny června 2021. Pokud se nepodaří získat pravomocné stavební povolení do konce listopadu 2021, kdy skončí platnost posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA, stavba letos nezačne a její start může být kvůli opakování celého procesu zpožděný minimálně o několik let.

D49 Hulín – Fryšták (17,3 km): Stavba byla zahájena už v roce 2008, ovšem rozhodnutím tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty z července o dva roky později zastavena. Proti pokračování stavby, která má vykoupeny všechny pozemky, se postavila řada ekologických aktivistů a spolků, podle nichž je stavba dokonce zcela zbytečná. Ani dnes proto nemá stavba pravomocné stavební povolení, k tomuto rozhodnutí z prosince loňského roku bylo podáno šest rozkladů. Optimistickým termínem zahájení výstavby je stále rok 2021. Ani tady optimismus úřadů nesdílíme, a tak se úsek i příští rok podle nás znovu zařadí mezi nově otevírané stavby....

Nejznámější posuny termínů staveb
D0 – Úsek D1 – D11 na Vnějším pražském okruhu se začal projednávat už v polovině nultých let 21. století, ovšem zbrzdila jej odvolání obcí a tlaky na změnu trasy. Územní rozhodnutí z roku 2008 je tak stále nepravomocné. Ještě loni se premiér holedbal, že se zasadí, aby stavba začala v roce 2021. Loňské potíže s výkupy se podle všeho sice podařilo vyřešit, ovšem zase tu jsou vůči stavbě námitky městských částí na dalším pokračování okruhu k D8, kvůli kterým nastal další posun termínů startu stavby. Ten je nyní plánován až za dva roky.....

Zdenek ( 1. srpna 2021 11:41 )

D3 Třebonín – Kaplice nádraží (8,5 km): V úseku za Českými Budějovicemi směrem ke hranicím s Rakouskem měl být už znám zhotovitel, ale „kvůli dodatečným dotazům uchazečů byl termín prodloužen“. Uzavírka nabídek proběhla v polovině dubna, musí se vybrat vítěz a vypořádat případné námitky neúspěšných uchazečů. Dá se tak předpokládat, že práce tu začnou nejdříve až po prázdninách.

D11 Hradec Králové – Smiřice a Smiřice – Jaroměř (22,3 km): Obě stavby započaté v roce 2018 jsou už skoro hotové, měly by být zprovozněny společně v prosinci letošního roku, ovšem je tu čerstvě odebrané stavební povolení na výjezd u Jaroměře. Celý proces jeho udělení se tak kvůli chybě stavebního úřadu musí opakovat. Termín zprovoznění celého úseku z Hradce Králové do Jaroměře však není podle ŘSD ohrožen. My si to nemyslíme....

Zobrazit celou diskusi