Pátek 5. březen 2021
Svátek slaví Kazimír, zítra Miroslav
Zataženo, déšť 12°C

Mototechna odolává koronakrizi: Prodeje na úrovni roku 2019

Autor: ČTK - 
21. ledna 2021
11:01

Značka zánovních ojetin Mototechna loni prodala 12.000 vozů, což je zhruba stejně, jako o rok dříve. Podíl Mototechny na celkových prodejích skupiny autobazarů AAA Auto se tak zvýšil o tři procentní body na 17 procent. AAA to uvedla v tiskové zprávě. Skupině AAA Auto loni klesl prodej ve čtyřech zemích, kde působí, o 19 procent na 70.000 vozů.

Stále rostoucí podíl zánovních aut lze podle generální ředitelky AAA Karolíny Topolové přisuzovat zhoršující se ekonomické situaci, kdy lidé preferují cenově výhodnější zánovní vozy před novými.

„Prodej zánovních automobilů i přes nepříznivou situaci na celém automotive trhu nadále rostl. Pod značkou Mototechna jsme tak prodali téměř pětinu aut. Důvod tohoto nárůstu je zcela logický a navazuje na přestávky ve výrobě a ještě delší čekací doby u nových automobilů. Velkou roli hraje také zhoršující se ekonomická situace kvůli pandemii. Zánovní vozy jsou totiž stále oproti novým levnější až o 40 procent,“ uvedla Topolová.

Nejoblíbenější kategorií zánovních vozů byly SUV, které předstihly hatchbacky. Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2020 Škoda Fabia (13 procent), které se prodalo o 12 procent více než v předchozím roce. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Rapid (pět procent), která se již nevyrábí, a Škoda Octavia (čtyři procenta). Značka Škoda celkově tvoří více než třetinu poptávky v Mototechně. Na Slovensku vede shodně Škoda Fabia, v Polsku tradičně Opel Astra.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Další videa