„Místo Srí Lanky letos Mariánky.“ Kampaň Českých drah baví internet, verše hrnou i politici
Velký ohlas za sebou zanechala nová kampaň Českých drah, která se snaží nalákat Čechy k cestování po jejich rodné zemi. Veršovaným způsobem porovnává světové destinace s těmi českými, a lidé na to reagují velmi pobaveně. Na internetu se předhánějí v tvorbě vlastních veršů, několik jich složili i politici.
Když lidé v těchto dnech vyrazí na cesty vlakem Českých drah, čekají na ně reklamní nosiče plné veršů. Ty na první pohled zaujmou tím, jak absurdní přirovnání obsahují – „Místo džunglí k Amazonce vyrazím si do Jablonce“, „Místo Srí Lanky letos frčí Mariánky“, „Místo Bora Bora zlákala mě Kutná Hora“.
Jejich cílem není nic jiného, než nalákat Čechy k většímu cestování po Česku s drobným odkazem na to, že světové destinace vlastně nejsou třeba. Právě tento aspekt ale řadu lidí překvapil a především pobavil. Na internetu se rozjela nepsaná výzva, ve které se uživatelé snaží složit své vlastní verše, a čím „ujetější“, tím lepší.
„Co bych dělal na Srí Lance, když můžu být v zácpě v Blance,“ zní například jeden ze sloganů, který vytvořili lidé v diskuzi. Jsou jich přitom desítky – „Kouřit v Amsterdamu haš? Na to stačí Aš“, „Zahraničí nikdy více, vše nabídnou Strakonice“.
Veršují i Kalousek a Maláčová
Zábava v posledních hodinách doslova „strhla“ internet, zapojil se do ní i šéf poslanců TOP 09 Miroslav Kalousek. „Chceš se zbavit svojí tchyně? Vem ji s sebou do Bechyně. V Bechyni Ti tchyně zmizí snáze, nežli v zemi cizí,“ odhalil na twitteru své básnické střevo.
Pozadu nezůstala ani ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD). „Stop zhýralý Hollywood, stop filmová smetiště. Nejlepší je letní filmová škola a Uherské Hradiště! To naše lahodné slovácké víno dal by si Spielberg i Tarantino,“ zní cestovní verš, se kterým přišla.
Zato nejmladší poslanec ve Sněmovně Dominik Feri (TOP 09) se jen podivoval. „Jestli vás nepřesvědčí kampaň Českých drah, tak už nic,“ glosoval marketingový počin národního dopravce.
Samotné České dráhy říkají, že kampaň plní účel. „Zákazníkům přijde originální a vtipná, veze se na vlně zájmu o cestování v České republice v pokoranovirové době,“ sdělila pro CNN Prima mluvčí drah Vanda Rajnochová.
Kdyby ČD radéji zaplatili strojvedoucí, vénovali se jejich školení než platili za přiblblé reklamy chudé herce, kteří sice nemají co do huby ale určité se místo Mariánek budou válet v exotice u moře a na instagram budou dávat fotky a to si pište, vlakem nepojedou.