Ťok chce dojet vlakem z Prahy do Drážďan za hodinu. „Kopne“ se asi v roce 2030

18. 1. 2019
18:30

O technickém řešení vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďany se rozhodne ve druhé polovině roku. Po dnešní schůzce ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) s jeho saským protějškem Martinem Duligem o tom informovalo ministerstvo dopravy. Ministři řešili také propojení železnice mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem.

„Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe,“ uvedl Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory, jeho technické parametry v současnosti řeší Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn.

Ministři dopravy dnes spolu hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem. V jeho rámci by se spojila dnešní trať z Děčína vedoucí přes Sebnitz do Rumburka s tratí Varnsdorf-Zittau-Liberec.

Projekt za 129 miliard

Kromě železnice Ťok se saským ministrem dopravy řešili rovněž možnost vybudování silničního spojení mezi Lobendavou na Děčínsku a Neustadtem. Nyní je na trase pouze turistická stezka, která je pro automobily uzavřena. Sasko se chystá prozkoumat ekonomickou náročnost projektu.

Stavba vysokorychlostní trati Praha-Drážďany vyjde podle současných odhadů v přepočtu na zhruba 129 miliard korun. Výstavba má podle dosavadních plánů začít kolem roku 2030. Ministerstvo dopravy si od ní vedle zrychlení spojení slibuje také uvolnění přetížení konvenční tratě v údolí Labe.

tomik007 ( 18. ledna 2019 18:39 )

To si asi spocital kdy bude v duchodu

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa