Obchody startují Vánoce: Přípravy běží od srpna, výzdoba se rozsvítí za pár dnů

Autor: bud - 
24. 10. 2017
21:54

Internetové obchody i tradiční obchodní řetězce se už několik týdnů intenzivně připravují na Vánoce. Chystají reklamní kampaně, nabírají brigádníky a řeší, jak se vyrovnat s nákupní předvánoční horečkou, která vyvrcholí v prosinci. Na pultech obchodů už se začínají objevovat mikulášové z čokolády, adventní kalendáře nebo další vánoční produkty. A na konci října se obchody zahalí do vánoční výzdoby.

Teploty v uplynulých dnech v téměř celém Česku se houpaly mezi 15 až 20 stupni a počasí připomínalo spíše léto. V obchodech už přesto zákazníci stále častěji nalézají vánoční ozdoby, kolekce nebo čokoládové figurky. Zároveň už se naplno rozběhly předvánoční přípravy. Například Tomáš Havryluk z vedení internetového obchodu Alza.cz v magazínu Reportér prohlásil, že Vánoce ve firmě reálně začaly už v srpnu.

A potvrzuje to také mluvčí Patricie Šedivá. „Přípravy běží v plném proudu, řešíme zavčas samozřejmě i posily ve stěžejních týmech,“ řekla pro Blesk.cz s tím, že největší nákupní nápor zákazníků čekají začátkem listopadu a vrchol potom týden před Štědrým dnem. „Řada zákazníků nechává nákupy na poslední chvíli,“ uvedla.

Brigádníky hledají od srpna

Podobně je na tom také internetový Mall.cz, který příští týden odstartuje vánoční kampaň. Intenzivnější přípravy přitom začaly už během srpna, kdy začala náborová kampaň brigádníků. „Zatím vše běží podle plánu. Máme jedno z nejmodernějších distribučních center v Evropě, které disponuje mnoha automatizovanými linkami, což nám v některých případech situaci s nedostatkem pracovníků pomáhá řešit,“ říká PR oddělení obchodu.

Právě nedostatek brigádníků může mnohé obchody před Vánoci potrápit. Chybí hlavně personál za pokladny, na obsluhu skladů nebo v balení a expedici zboží. Podle vyjádření personálních agentur už kvůli tomu odměny narostly meziročně o 10 až 15 procent. Například podle agentury Grafton Recruitment je řada firem personálně v minusových číslech a místo brigádníků se snaží najímat zaměstnance spíše na plný úvazek.

Video Přípravy na Vánoce vrcholí - Jiří Krušina
720p 360p

Například obchodní řetězec Globus se nedostatek lidí snaží řešit opakovanou spoluprácí. „S celou řadou z nich spolupracujeme již několik let, znají chod našich hypermarketů, a jsou tak schopni se velmi rychle zapojit do našich týmů,“ uvedla pro Blesk.cz mluvčí Pavla Hobíková. Podle ní se hledají nejen lidé za pokladny a doplňování zboží, ale také do pekáren, cukráren a řeznictví.

Vánoční výzdoby od října

„V našich hypermarketech se na Vánoce intenzivně připravujeme již od poloviny září. Hlavní nápor zákazníků očekáváme počátkem adventu,“ popisuje přípravy Hobíková s tím, že vnitřní vánoční výzdoba bude rozsvícena už na konci října, vánoční žárovky venku na budovách se pak objeví nejpozději první adventní neděli.

Podobně jsou na tom i další obchodní řetězce, které chystají zahájit vánoční sezónu v nejbližších dnech. Například Tesco ji odstartuje na přelomu října a listopadu. „Největší nápor zákazníků lze tradičně očekávat v posledním týdnu před Štědrým dnem, ale v průběhu celého adventu výrazně roste zájem zákazníků o nákup vánočních dárků,“ řekl mluvčí Tesca Václav Koukolíček.

Podívejte se, jak vypadala předvánoční horečka a nakupování loni:

Doporučujeme

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa