Češi na webu hojně nakupují oblečení, kosmetiku i počítače. Zájem je i o léky

27. 3. 2017
15:25

Na internetu Češi nakupují nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oděvy či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent lidí. Kosmetický přípravek či parfém si pak objedná 39 procent zákazníků, počítače a notebooky si v e-shopech kupuje 35 procent lidí. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Ženy na internetu nejčastěji nakupují oblečení, kosmetiku a knihy. Muži pak počítače a notebooky, mobily a také oblečení. „V uplynulém roce si 59 procent žen objednalo alespoň jednou oblečení nebo obuv, 53 procent si pak pořídilo produkty pro zdraví a krásu – kosmetiku, parfémy a podobně,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Na třetím místě se objevily knihy se 41 procenty.

Muži naopak nakupují online nejvíce počítače, notebooky a hardware. V loňském roce 49 procent mužů alespoň jednou objednalo na internetu zboží z této kategorie. O druhé a třetí místo se pak dělí mobily a oblečení, které si objednalo alespoň jednou 40 procent mužů.

V pondělí zveřejněná studie GfK FMCG E-shopping ukázala, že z rychloobrátkového zboží Češi přes internet nejvíce nakupují volně prodejné léky, vitamíny, doplňky stravy a krmivo pro psy. Doplňky stravy v loňském roce online nakoupilo 25 procent zákazníků, kteří mají přístup k internetu. Kosmetiku přes internet pořizuje 23 procent lidí, parfémy 22 procent a potřeby pro psy a kočky 19 procent.

VIDEO: Nakoupili jste si také v e-shopu, ale zboží vám nevyhovuje? Podívejte se, jak jej reklamovat:

Video Videonávod: Jak reklamovat zboží ze zahraničních e-shopů? - Tomáš Polák
1080p 720p 480p 360p 240p

Hlavní motivací pro nákup rychloobrátkového zboží na internetu obecně je podle výsledků studie cena, s odstupem pak následuje úspora času, široký výběr, pohodlné dodání zboží, možnost srovnat ceny nebo fakt, že zboží lze sehnat pouze přes internet.

Při dodání zboží nejvíce vadí čekání a vysoké náklady 

Nejvíce lidem vadí při koupi zboží přes internet nutnost čekat na dodání zboží a vysoké náklady spojené s dodáním zboží. Mezi zákazníky, kteří nakupovat na internetu odmítají, se nejčastěji vyskytují lidé starší 50 let, muži, středoškoláci bez maturity, lidé s nižšími příjmy a zákazníci z měst o velikosti 20 až 100 tisíc obyvatel. 

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Češi přitom loni v tuzemských internetových obchodech utratili celkově 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc. Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta.

donlabuznik ( 11. února 2019 21:53 )

Já na internetu nakupuji už snad úplně všechno a to dokonce i potraviny, je to mnohem pohodlnější a levnější, což se mě zrovna dost hodí. Navíc pokud použivám slevové kupony z https://slevovykupon.net/ , mám nákup hned o něco levnější.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa