Čtvrtek 28. března 2024
Svátek slaví Soňa, zítra je Velký pátek / Taťána
Oblačno, déšť 14°C

Škodovky se budou montovat i v Alžírsku. Denně se mohou stihnout desítky octavií

Autor: ČTK - 
27. listopadu 2016
17:47

Německý koncern Volkswagen uzavřel smlouvu s alžírskou společností SOVAC o montáži automobilů v Alžírsku. U města Ighíl Izaní na severozápadě země se bude od jara příštího roku denně montovat více než sto automobilů. Koncern o tom informoval na svých webových stránkách. Kromě vozů Volkswagen a SEAT se v Alžírsku budou nově montovat také automobily značky Škoda.

Koncern Volkswagen chce otevřením montovny v Alžírsku mimo jiné zvýšit podíl svých vozů na místním trhu, uvedl při podpisu smlouvy zástupce německé automobily Josef Baumert.

Montážní hala vznikne podle tiskové zprávy na ploše o výměře 150 hektarů nedaleko města Ighíl Izaní, které leží asi 250 kilometrů západně od metropole Alžíru. Vznikat by tu měla mimo jiné auta značek Volkswagen Golf, SEAT Ibiza a Škoda Octavia.

Podle informací z firmy Škoda Auto půjde o první výrobnu značky Škoda na africkém kontinentu. Alžírsko je zároveň největším trhem Škodovky v Africe, vozy vyrobené v novém závodě tak budou zůstávat na tamním trhu.

Firma SOVAC je od roku 2001 distributorem značek koncernu Volkswagen v Alžírsku. Loni německá automobilka podle svých údajů prodala jejím prostřednictvím 30 tisíc nových vozů.

Volkswagen se chce soustředit i na elektromobily

Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá ze své hlavní značky VW do roku 2025 učinit světovou jedničku v oblasti elektrického pohonu aut. Při prezentaci dlouhodobých strategických plánů s označením Transform 2025+ to začátkem týdne řekl šéf značky VW Herbert Diess.

"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli," řekl Diess. "Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu," dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.

Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s testy emisí. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 tisíc pracovních míst.

Video  Falšování emisí bylo veřejné tajemství, říká odborník na auta.  - Zuzana Štíchová, Lukáš Červený
Video se připravuje ...

"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky," řekl Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.

Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. "Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných," dodal ředitel značky.

Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce, plánuje tam i výrobu elektromobilů.

Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.

lug70 ( 27. listopadu 2016 19:31 )

Tak nějak začíná postupné stěhování firem za levnou pracovní silou. Nejprve firma sonduje, kde by si mohla zřídit pobočku(ky) a když najde vhodnou zemi se spřízněným politickým establischmentem vystaví tam zatím jen montovnu do které díly dováží. Mezi tím firma zkoumá tamní obyvatelstvo, jestli je učenlivé, zručné a jeho ochotu pracovat a za kolik. Když se výroba ve vybrané zemi osvědčí, postupně se tam začne potichu přesouvat nebo úplně nově budovat celá firemní infrastruktura, včetně zajištění si nového okruhu dodavatelských firem přímo v oblast. Potom se už jen čeká na nějakou tu krizi aby se zdůvodnilo omezení nebo úplné zavření továrny v mateřské zemi, ale v pobočkách se bude vyrábět nadále. Stejné finty kapitalistů s přesunem firem za levnou pracovní silou do Asie zažil třeba americký Detroit.

Zobrazit celou diskusi