Škodovka má mezi ojetinami stabilní prvenství. Volkswagen „jede“ i přes skandál

16. září 2016
15:00
Prezentace klienta: Toto není redakční text. Redakce Blesku nezodpovídá za jeho obsah

Češi si z ojetých aut vybírají nejčastěji ty od Škody Auto a vozy mladoboleslavské automobilky se drží na předních příčkách v prodeji také na Slovensku. Vyplývá to z údajů největšího prodejce ojetin v ČR, společnosti AAA Auto. Poláci a Maďaři už mají ale na starší auta jiný apetit. Na předních příčkách jsou stabilně i vozy značky Volkswagen. Podle ředitelky AAA Auto Karolíny Topolové se loňský skandál s emisemi na prodejnosti ani na cenách vůbec neprojevil.

„Je to logické, jsme výrobcem škodovky, jsme hrdí na tuto značku jako národ, samozřejmě provoz a náhradní díly toho vozu, který je velmi kvalitní jako Škoda, jsou velmi příznivé,“ řekla pro Blesk.cz ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

TOP 10 nejprodávanějších vozů v AAA Auto TOP 10 nejprodávanějších vozů v AAA Auto | aaa auto

Škodovky loni tvořili celkem 30 procent prodeje všech ojetin. Tento podíl je už několik let stabilní. „V Čechách a na Slovensku je ten žebříček velmi podobný. První tři místa okupují škodovky, čtvrtý je Volkswagen Passat, je tam samozřejmě Mondeo nebo Superb,“ popsal provozní ředitel skupiny AAA Auto Petr Vaněček.

„Naproti tomu Maďarsko a Polsko z pohledu preferencí zákazníků je diametrálně odlišný svět, a ten žebříček je jiný. Škodovka je v Maďarsku jediná až na devátém místě Fabie, v Polsku je to na třetím místě Octavie, jinak se ty žebříčky velmi liší,“ řekl Vaněček. Podle něj podle prodejů vidět velká inklinace Slováků ještě ke značce Kia. „Protože ji chápou jako hodně domácí značku vzhledem k tomu, že se tam vyrábí,“ vysvětlil Vaněček.

Zleva: Stanislav Gálik, Karolína Topolová, Petr Vaněček Zleva: Stanislav Gálik, Karolína Topolová, Petr Vaněček | Blesk.cz - Tomáš Polák

Volkswageny se prodávají čile dál

Podle největšího prodejce ojetin v Česku se loni vůbec neprojevila aféra kolem automobilky Volkswagen na prodeji nebo cenách aut. Společnost loni v září přiznala, že po celém světě instalovala do zhruba 11 milionů naftových aut software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra, která se rovněž týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto, vedla k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu.

„Samozřejmě, že jsme zhodnocovali všechna rizika, ale nijak se to nedotklo našich vozů. Myslím si, že čeští občané a celkově občané východoevropských trhů moc na emise nedbají, což věříme, že do budoucna tato problematika bude mít závažnější nádech, ale zatím se nijak neprojevilo, ani na cenách,“ vysvětlila Topolová.

„Volkswagen je pořád vnímaný jako značka spolehlivá, málo poruchová a zákazníci jsou za ní pořád ochotní platit vyšší ceny třeba v porovnání s francouzskými značkami a to se nezměnilo,“ doplnil Vaněček.

Zobrazit celou diskusi