„Nic jsem samozřejmě neukradla, tak jsem se nebránila a následovala tu slečnu do zázemí obchodu,“ popisuje Anna. Tam jí žena prohlédla tašku, nechala jí svléknout boty, ponožky a svetr. Samozřejmě nic nenašla. „Ani se neomluvila,“ vzpomíná žena na zážitek, který zpětně nahlásila vedení celého obchodního řetězce. Dočkala se omluvy a pozornosti v podobě dárkového balíčku.
Martin zase zjistil, že nemá doma máslo, tak rychle vyrazil do hypermarketu. „Vešel jsem bez košíku, vzal máslo a šel k pokladně. Tam se mě pokladní zeptala, zda mám jen tohle. A když jsem to odkýval, zavolala na mě ochranku,“ řekl Blesk.cz mladý muž. Přivolané ochrance odmítl ukázat kapsy i občanský průkaz, takže ochranka přivolala policii. Martin si na ni samozřejmě rád počkal, protože nic neukradl. Dál už pak nedorozumění neřešil.
Kdo z nich postupoval správně? Pokud jste si odpověděli, že oba dva, tak máte pravdu, nicméně správně jednali pouze v určitých momentech.
Bohužel mám zkušenosti s tímto problémem. Navštívil jsem obchod Lidl, se kterým jsem byl léta spokojen, co se týče sortimentu i ochotného personálu. Objevil se tam uniformovaný, který dohlíží na kupující, zda se nedopouští krádeže, což je pochopitelné a za to je placen. Pokládám však za ponížující, pokud vám vyčítá před kupujícími, že nakupujete a zdržujete se déle, podle jeho názoru je žádoucí Konkrétně jsem z mrazícího boxu ukládal mražené sladkosti do plátěné tašky opatřené folii a zipem, která slouží pro krátkodobé uložení, aby se zboží nerozteklo. Domnívám se, že tuto pravomoc má personál obchodu, nikoliv ochranka, která má dozor nad tím, aby nakupované zboží v prodejně bylo vyloženo na pás před pokladnou a uhrazeno a pokud je podezření v případě, že si zákazník nakoupil některé zboží, které má v příručním zavazadle či v batohu, tak zkontrolovat, zda od tohoto zboží mám doklad. Toť vše a nemá právo buzerovat zákazníky a organizovat nákup.