U mě se čeká 5 minut, říká nejlepší praktický lékař v Česku

Autor: Vlaďka Hradská - 
9. května 2016
21:10

Závidět by mohli lidé v celém Česku! O obyvatele Kaplicka se totiž stará nejlepší praktický lékař v zemi. Miloslav Michek (61) získal v celostátní anketě od pacientů nejvíce hlasů. Jak to u něj vypadá?

Že nejde o náhodné vítězství, dosvědčuje i fakt, že před měsícem dostal stejný lékař a jeho tým nejvíce bodů i v anketě o nejlepší ordinaci. „Byl to šok a současně obrovská radost. Hned nás ale napadlo, že je to závazek, abychom něco z toho příště obhájili,“ řekl Blesku Miloslav Michek.

Osmý ročník soutěže Lékař roku 2015 a první ročník Ordinace roku 2015 pořádala Unie pacientů České republiky. „Četli jsme o tom a zjistili, že už nás pacienti přihlásili. Když jsme viděli, jak přibývají body, nadchlo nás to, úplně pohltilo. Každý hlas od pacienta vnímáme jako poděkování,“ řekl Miloslav Michek s tím, že nezáleží, kde člověk ordinuje, ale jak.

V rajonu má více než dva tisíce pacientů, zejména z Kaplice, Malont, Pohorské Nové Vsi. Dojíždějí za ním ale i lidé z Vyššího Brodu, Rožmberka, Českého Krumlova či Českých Budějovic. Má pacienty 14 národností.

A v čem on sám vidí své přednosti? „Je to zřejmě v přístupu k lidem a v používání moderních technologií. Řadu věcí vyřizujeme s pacienty přes internet. Všechno jim vysvětlujeme, domlouváme odborná vyšetření, sháníme překladatele. V čekárně u nás se čeká průměrně pět minut. Sám vidím, že jsou spokojeni,“ dodal Michek.

Proč jsou tak dobří

● Doktor Michek za svoji největší přednost pokládá sehraný tým. Na rozdíl od mnoha praktických lékařů zaměstnává v ordinaci kromě sestřičky ještě asistentku. Na pacienty tak zbývá více času.

● Ordinace komunikuje s pacienty i přes internet. Má vlastní facebookové stránky s aktuálními informacemi. Lidé se tímto způsobem mohou objednat či požádat o recept. Když přijdou, mají vše připraveno.

● Čekací doba kolem 5 minut je sen každého pacienta v Česku. V čekárně doktora Michka se opravdu počítá na pouhé minuty. Díky dobré organizaci práce a internetové komunikaci.

Anketa Blesku: Co říkáte na to, že máte nejlepšího doktora v Česku?

ANNA MĚŠŤANOVÁ (58), vedoucí restaurace, Kaplice:

„Chodím k panu doktorovi od té doby, co se do Kaplice přistěhoval. Rozhodně bych neměnila. Není tu lepší doktor široko daleko. Víc k tomu neřeknu, to mluví za vše.“

ANNA MĚŠŤANOVÁ (58), vedoucí restaurace, Kaplice ANNA MĚŠŤANOVÁ (58), vedoucí restaurace, Kaplice | Foto: Vlaďka Hradská

ZDENĚK TIRPÁK (64), masér, Petříkov u Nových Hradů:

„Pana doktora znám, i když nejsem jeho pacient. Je příjemný, klidný, vyrovnaný. Pacienti jsou s ním spokojeni. Nikdy jsem na něj neslyšel nic špatného. Naopak. Lidé si ho tu moc chválí.“

ZDENĚK TIRPÁK (64), masér, Petříkov u Nových Hradů ZDENĚK TIRPÁK (64), masér, Petříkov u Nových Hradů | Foto: Vlaďka Hradská

ANEŽKA VÁVROVÁ ( 57), invalidní důchodkyně, Malonty:

„Chodila jsem k panu doktorovi s mojí maminkou. Vždy byl pozorný a vycházel pacientům maximálně vstříc. Když jsme něco potřebovali, byl ochotný kdykoliv pomoci. Pomůže radou i po telefonu mimo ordinační dobu.“

ANEŽKA VÁVROVÁ ( 57), invalidní důchodkyně, Malonty ANEŽKA VÁVROVÁ ( 57), invalidní důchodkyně, Malonty | Foto: Vlaďka Hradská

Očima redaktorky:

Čekárna doktora Michka se nijak neliší od jiných. Snad jen tím, že na zdi visí zarámovaná kopie certifikátu Ordinace roku 2015 a pacienti mají k dispozici wifi. Za dveřmi sídlí sestřička, která volá pacienty do ordinace.

Kdo by čekal velkou supermoderní ordinační místnost, byl by zklamán. Nevelká ordinace působí na první pohled běžně, až přeplněně – obyčejný kancelářský nábytek, lednička, váha, pár kytek, dva psací stoly, třetí slouží jako odkládací na starý psací stroj. Osobní asistentka v rohu pracuje s PC. Uprostřed místnosti sedí doktor Michek. Jeho vysoká a statná postava je nepřehlédnutelná. Ostatně, nijak se netají tím, že kromě dechovky miluje i dobré jídlo.

Při rozhovoru mluví pomalu, rozvážně, vstřícně a tak nějak obyčejně. Neohromuje odbornými výrazy, ani nepůsobí, že by mluvil spatra, jak bývá u mnohých lékařů zvykem. Člověk má pocit, že má pro něj pochopení, že mu naslouchá.

Má i osobitý smysl pro humor, který se projeví, když předvádí svůj »zlepšovák«. Kdysi v kancelářích používané otáčecí rameno na pevný telefon si v ordinaci ponechal a nacvičeným pohybem po něm »posílá« asistence recepty. Prý se díky tomu zbytečně nenaběhají….

 

1940 ( 10. května 2016 11:32 )

To musí být fajn. Ale léčitelé "léčí" i po telefonu.

santikxauz ( 10. května 2016 05:25 )

Když jsem se učil v Olomouci,tak tam byl doktor,který každému,kdo tam přišel automaticky předepisoval Vicedrin,tak nikdo jinak,než Vicedrin mu neříkal.

jana49 ( 9. května 2016 22:29 )

Tak já u mé obvoďačky jsem nečekala ani těch 5 minut,ani nikdo jiný.Mě na vysoký tlak doporučila pít meduňku a s boreliozou pobyt na slunci.Už tam dávno raději nechodím a raději si v jiné ordinaci počkám....

bobisz ( 9. května 2016 21:47 )

Dobře, je dobrý ... ale jako pacientovi by se mně nelíbilo, že svoje zdravotní problémy musím sdělovat lékaři před asistentkou.

odetka ( 9. května 2016 21:25 )

klobouk dolu

Zobrazit celou diskusi