Poškodil vás výpadek T-Mobilu? Máte šanci na kompenzaci, mohl za to software

Úterní výpadek mobilní sítě T-Mobile trval několik hodin. Nebylo možné se dovolat ani na infolinku a podle některých kritických ohlasů zákazníků na Facebooku se naopak některé zprávy odeslaly třeba třicetkrát. Jak ve středu sdělil operátor pro Blesk.cz, za výpadkem stojí chyba v softwaru a případné kompenzace se budou se zákazníky řešit individuálně.
Výpadek sítě postihl T-Mobile, resp. jeho zákazníky v úterý kolem 13. hodiny a trval přibližně 5 hodin. „U většiny LTE telefonů proběhlo automatické přepnutí do sítě 3G/2G, takže zákazníci výpadek pravděpodobně ani nezaznamenali. U telefonů, které automatickou přeregistraci neumí, doporučujeme přepnout z LTE do sítě 3G/2G manuálně. Zákazníkům se za způsobené obtíže omlouváme,“ uvedl v úterý Lukáš Hrabal z tiskového oddělení firmy.
Ve středu T-Mobile pro Blesk.cz popsal, že výpadek nastal vinou chyby v tzn. MME zařízení. To řídí signalizaci mezi uživatelem a jádrem sítě, autorizuje uživatele a zajišťuje bezpečnost přenosu dat. „V současné době je už výpadek sítě definitivně vyřešen. Výpadek způsobila konfigurační chyba v softwaru MME,“ sdělila mluvčí operátora Martina Kemrová. „Chystáme se zavést řadu opatření, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala,“ dodala. Půjde podle ní zejména o implementaci nových ochranných mechanismů do architektury sítě.
Kompenzace škod individuálně
Telefonní operátor komunikoval s nespokojenými zákazníky na Facebooku a odrážel i dotazy týkající se náhrady škody. „Smsky se mi odesílaly, ale já je měl jako neodeslané a přítelkyni přišlo místo tří zpráv 30 a strhlo se mi to z paušálu,“ zněl jeden z komentářů.
„To si děláte srandu?“ začíná další z reakcí, „v pracovní den přes půl směny je chvilka? Tolik zmeškaných hovorů, že budu pracovat doma ještě tak do půlnoci. Jak si představujete kompenzaci z vaší strany?“
„Případné kompenzace budeme se zákazníky řešit individuálně,“ uvedla mluvčí. Ve stejném duchu zněly i reakce operátora lidem na Facebooku: „Ohledně případné kompenzace se můžete telefonicky obrátit na linku 4603,“ opakoval T-Mobile v úterý a ještě i ve středu stěžovatelům na sociální síti.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.