Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Složenky i dopisy: Zásilky České pošty skončily mezi odpadky

Autor: Jan Doležal - 
1. dubna 2016
09:00

Dnes podáte, zítra dodáme… Okřídlený slogan, kterým se holedbá Česká pošta. Opravdu to ale platí? Jak si jinak vysvětlit 49 dopisů jen tak vyhozených do kontejneru na Benešovsku?

Korespondenci plnou citlivých údajů, které se nikomu nepovolanému nesmí dostat do ruky, našla ve středu po sedmé večer starostka Kozmic na Benešovsku Helena Matoušková (45, ODS). Šly s dcerou vyhodit do kontejneru nějaké papíry. Říkaly si, že se to akorát hodí, protože ve čtvrtek je vyvážejí.

„Když jsem otevřela modrý kontejner, zůstala jsem jako opařená. Jen tak mezi odpadky tam leželo 49 dopisů,“ popisovala Blesku starostka. Všechny dopisy okamžitě vyndala ven a vzala k sobě. Je jich devětačtyřicet a jsou adresovány různým lidem.

„Kdyby to byly jen nějaké letáky, neřeknu ani slovo. Mezi tou korespondencí jsou ale i složenky nebo výpisy z banky a podle data pocházejí z konce února. Co když třeba nějaký důchodce čeká už měsíc na obsílku, že si má na poště vyzvednout peníze?“ ptá se Matoušková.

Protože je neuvolněnou starostkou, musela být včera celý den v práci. Dnes ale nalezené dopisy předá na pobočku České pošty v Benešově, aby se konečně dostaly k těm, kterým patří. A Blesk bude u toho.

Mluvčí České pošty: Nenecháme to jen tak

Mluvčí České pošty Matyáš Vitík Mluvčí České pošty Matyáš Vitík | Robert Klejch

Jakmile Blesk včera upozornil Českou poštu na to, co se stalo, začala konat. „Celou věc jsme ihned předali k šetření naší inspekci, která bude zkoumat, zda dopisy vyhodili klienti České pošty, nebo její pracovník. Poté, co dopisy od paní starostky obdržíme, je doručíme adresátům uvedeným na obálkách,“ potvrdil mluvčí firmy Matyáš Vitík. Blesk bude celou záležitost dál sledovat.

jana1313 ( 1. dubna 2016 13:01 )

ČP je na podminování a zřízení nové firmy, která bude dělat svojí práci pořádně a za férovej peníz. ČP je hnusnej zlodějskej nespolehlivej moloch Měsíčně posílám kolem třiceti zásilek doporučeně na dobírku, což u každé zásilky při podání jasně sděluji. Ceny poštovného podle váhy, rozměrů a udané ceny už znám nazpaměť, bohužel je to nutnost, jelikož prakticky u každé druhé zásilky se mě úřednice snaží okrást o 50,- až 100,- na poštovném tím, že místo doporučeně zadá například mnou nepožadovaný balík do ruky nebo připočte nepožadovanou službu a pak ještě držkuje, když to musí předělávat. Zrovna tak oznámení o doručení je kapitola sama pro sebe. Na podací lístek vypisuji email i telefon adresáta, aby mu byly zaslány informace o dni doručení. Nejen že ve třetině případů k tomu vůbec nedojde, ale adresát nedostane ani lístek do schránky v případě uložení zásilky na poště. Takže adresáty zásilek, o kterých mi vyhledávač vyplivne, že byly uložené, raději kontaktuji po týdnu nevyzvednutí sama. Až na jedinou výjimky, kdy byl pán na dovolené, mi všichni za upozornění poděkovali s tím, že je pošta žádným způsobem neinformovala.

tetahb ( 1. dubna 2016 09:41 )

Já si na ně nemohu stěžovat. Už 19 let jako referentka posílám dopisy a nikdy se nestalo, že nebyly doručeny.

Zobrazit celou diskusi