Všichni o podvodech VW věděli a podvádějí i další, tvrdí motoristický novinář
Motoristický novinář Martin Frei potvrdil Blesku to, co opatrně probublává na povrch v posledních dnech. Emisní skandál se zatím týká Volkswagenu jen proto, že se automobilka k podvodům přiznala. Emisní testy ale podle Freie falšují velmi pravděpodobně i další a mezi odborníky je to „veřejným tajemstvím“.
Sedm let procházel Volkswagenu jeho „fígl" bez povšimnutí. Možná za všeobecného souhlasu. Koncern VW, kam patří i česká Škoda, v tom ale podle odborníků rozhodně není sám.
„Už to říkáme roky, že hodnoty výrobce nesedí,“ rozčiloval se před několika dny pro německý deník Bild mluvčí německého automobilového klubu ADAC. Souhlasí i Martin Frei – odhalení Volkswagenu prý ale bylo i dílem náhody.
„Kontroloři využili souhry okolností a položili před Volkswagen několik dílčích důkazů, které se sešly, a Volkswagen kapituloval a sám se přiznal. Kdyby to nepřiznali, jelo by se dál postaru," myslí si novinář.
Odborníci navíc aférou překvapeni vůbec nejsou, protože emisní testy v posledních letech často nevycházely. Proč kontroloři neodhalili podvody automobilky dříve? Kdo o falšovaných emisních testech léta věděl? Jak podvodný software vlastně funguje a jak pozná, že je auto testováno? Odpovědi najdete v následujícím videu:
To všechno okolo toho je vo*lovina .Naprostá většina aut projde měřením emisí na TK .Přesto potkáváme čoudily s čerstvou nálepkou .Tak vo co de , chceme jezdit bez potíží ? Jezdíme .