Středa 1. května 2024
Dnes je Svátek práce, zítra Zikmund
Polojasno 22°C

To bude zas „jízda”. Nervy řidičů na D1 otestuje nejméně osm uzavírek

I v roce 2016 bude pokračovat dlouhodobá modernizace dálnice D1.
I v roce 2016 bude pokračovat dlouhodobá modernizace dálnice D1.  (Autor: ČTK)
Autor: ČTK, kle - 
6. září 2015
19:25

Jízda po nejvytíženější české dálnici bude v roce 2016 jen pro trpělivé povahy. Ke třem úsekům, na nichž probíhaly práce už letos, přibude pět dalších. A možná jich bude ještě víc, záleží na penězích. Modernizace poslední naplánované etapy je na programu až v roce 2018, kdy si řidiči konečně oddychnou. Tedy snad.

V příštím roce má být na dálnici D1 ještě více uzavírek než letos. K trojici modernizovaných úseků, které budou rozestavěné ještě z letoška, má přibýt další pětice staveb. U nich ale bude záležet na tom, jak dopadnou výběrová řízení na zhotovitele, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Rozestavěná zůstane i v příštím roce dvojice úseků Hvězdonice–Ostředek a Ostrovačice–Kývalka. Na nich začaly modernizační práce letos. K nim ještě přibude sedmikilometrový úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, na němž přípravné práce začaly v neděli.

Pět kritických úseků

Z úseků, které jsou chystané pro zahájení napřesrok, jsou připravené peníze pro stavbu pěti částí. Jde o úseky u Devíti křížů, Velkého Beranova, Koberovic, Humpolce a mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou.

K tomu ještě ŘSD uvádí úsek mezi Psáři a Souticemi, pro který však zatím nejsou ve Státním fondu dopravní infrastruktury vyhrazené finanční prostředky. To se ale může změnit, řekl ředitel fondu Zbyněk Hořelica. Pokud se během příprav ukáže, že ŘSD zvládá připravit i tuto stavbu, může požádat o rozpočtové opatření a potřebné peníze pro stavbu tak od fondu získat.

Přestože celkově je objem připravovaných staveb poměrně rozsáhlý, ne všechny patrně přijdou napřesrok na řadu, dodal Studecký. Podobně i vloni ředitelství do soutěží poslalo více staveb pro případ, že by se výběrová řízení u některých zasekla. To je případ i stavby úseku mezi Devíti kříži a Velkou Bíteší.

Tři úseky hotové, 18 jich zbývá

Od zahájení rozsáhlé modernizace dokončili silničáři rozšíření tři úseků mezi Loktem a Hořicemi, Šternovem a Psáři a ve čtvrtek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Na konci měsíce má pak být dokončený poslední z úseků rozestavěných v roce 2014, kterým je úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.

Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně. Poslední etapa je plánovaná na rok 2018.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi