Čtvrtek 28. března 2024
Svátek slaví Soňa, zítra je Velký pátek / Taťána
Oblačno, déšť 14°C

Oběti z vlaku smrti: Jel dvakrát rychleji, než měl. Přes 160 km/h

Autor: ČTK, simao - 
14. května 2015
15:48

Řítil se rychlostí přes 160 kilometrů v hodině a vykolejil. Vlak, který mířil do New Yorku, však vykolejil ve Philadelphii. Zemřelo v něm sedm lidí, přes padesát jich utrpělo různá zranění. Blízcí obětí teď pláčou třeba pro 20letého studenta vojenské akademie či matku teprve dvouletého dítěte Rachel.

Sedm lidí zahynulo při nehodě vlaku ve Philadelphii na východě USA. Zanedlouho se na veřejnost začala dostávat i jména obětí. Ve vlaku zemřel třeba Justin Zemser, 20letý mladík, který chodil na americkou námořní akademii v Annapolis ve státu Maryland. Jim Gaines (†48), softwarový vývojář, mířil domů do New Jersey z jednání z Washingtonu. Za manželkou a dvěma dětmi.

Teprve dvouletá dcera čekala doma na Rachel Jacobs, 39letou matku z New Yorku a CEO ze společnosti zaměřené na vzdělávací technologie. Abid Gílání (†55) pracoval jako senior viceprezident ve finanční skupině Wells Fargo. Domů nedorazil ani Derrick Griffith (†42), děkan pro studenské záležitosti z Medgar Evers College v Brooklynu.

Rychle a zběsile... Ale ve vlaku!

Vyšetřovatelé již mají černou skříňku s detailním záznamem jízdy, který má určit dosud oficiálně nepotvrzenou příčinu havárie. Ta se však zdá být jasnou. Podle vyšetřovatelů jel totiž vlak rychlostí přes 160 kilometrů v hodině, což byl zhruba dvojnásobek limitu povoleného v místě, uvedla agentura Reuters.

První analýza rychlosti podle Národního úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB) ukazovala, že vlak jel v místě, kde je povolena rychlost nejvýše 80 km/h, více než 160kilometrovou rychlostí. Agentura AP podle videozáznamu jízdy vlaku spočítala, že jel přibližně 170 km/h.

Strojvůdce začal brzdit až těsně před nehodou, kdy použil nouzovou brzdu, řekl na tiskové konferenci pracovník NTSB Robert Sumwalt. Kdyby byl vlak vybaven automatickým systémem kontroly rychlosti, k nehodě podle něj nemuselo dojít. Tento systém, který zpomalí vlak vjíždějící příliš rychle do nebezpečného místa, budou muset podle agentury Reuters do vlaků umístit všechny přepravní společnosti do konce letošního roku. Moderní technické prvky, které mohly rovněž zabránit nehodě, prý chyběly i na trati.

O zraněné se starali nejen zdravotníci, ale i ostatní pasažéři. Mnozí lidé se po nehodě dostali z nakloněných vagonů přes okna. Americký prezident uvedl, že ho nehoda vlaku "šokovala a hluboce zarmoutila". "Zatímco se snažíme přesně určit, co se stalo, musím pochválit hasiče, policii a zdravotníky, kteří pracují neúnavně a profesionálně s cílem zachraňovat životy," uvedl Barack Obama.

Celkem nemocnice v okolí po nehodě ošetřily přes 200 pacientů. V soupravě jedoucí z Washingtonu do New Yorku bylo podle odhadů společnosti Amtrak, které vlak patří, asi 240 cestujících a pět členů posádky. Nehoda, při které vykolejilo osm z deseti vagonů, se stala v úterý pozdě večer místního času. Podle úřadů vlak havaroval v místě, kde trať zatáčí.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi