Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Posledních 30 minut letu: Jak probíhala komunikace v kokpitu?

Autor: ljš - 
26. března 2015
19:11

Francouzští  vyšetřovatelé přesně popsali, co je slyšet na záznamu poslední půl hodiny letu letadla společnosti Germanwings, které kopilot Andreas Lubitz (†28) poslal ve francouzských Alpách k zemi. Ze záznamu se zdá, že se zabijákův projev v průběhu konverzace změnil. Připravoval se už na hrůzný čin?

Letadlo odstartovalo z Barcelony v 10:01 minut, tedy s půlhodinovým zpožděním, které ale způsobilo přetížení letiště, nikoli technická závada.

Co se dělo v kokpitu

– Prvních 20 minut probíhala podle záznamu v kabině normální konverzace. Vyšetřovatelé ji popisují jako srdečnou a vstřícnou.

– Následně pilot informuje kopilota o přistání v Düsseldorfu, Lubitzovy odpovědi najednou začínají být úsečné.

– Pilot Patrick Sondheimer žádá kopilota, aby převzal kontrolu nad strojem.

– Je slyšet, jak křeslo popojíždí dozadu a jak se zavírají dveře. Vypadá to, že pilot odešel na toaletu.

– Krátce nato kopilot aktivuje tlačítka na letovém monitorovacím systému a zahajuje klesání. Tento krok nejde udělat náhodou, musel ho provést úmyslně.

– Sondheimer několikrát žádá Lubitze přes video-intercom, aby ho pustil do kabiny.

– Pilot klepe na dveře. Neozývá se žádná odpověď, je slyšet jen Lubitzův klidný dech.

– S letadlem se opakovaně snaží spojit kontrolní věž v Marseille.

– Kontrolní věž žádá pilota, aby zadal tísňový kód 7700. Znovu nepřichází žádná odpověď a letadlo dostává prioritu pro přistání.

– Kontrolní věž žádá ostatní letadla, aby zkusili letadlo kontaktovat rádiem. Žádná odpověď.

– Je slyšet zvuk alarmu, který varuje před blížící se zemí. Ozývají se hlasité rány, jak se pilot snaží vyrazit dveře.

– Před osudným nárazem je slyšet ještě jedna rána, kdy letadlo patrně zavadilo o zem, než se rozstříštilo o svah. Výkřiky pasažérů byly podle vyšetřovatelů patrné až v posledních několika vteřinách.

jackbrno ( 28. března 2015 21:40 )

 Chlapče, ty by ses měl léčit Dopravní letadla se NEDAJÍ řídit ze země, žádný takový systém v dopravních letadlech není nainstalován, to si pleteš s vojenskými drony. Některý z desetitisíců civilních mechaniků letadel by si takového systému všimnul. Letadlo skutečně řídí pilot či autopilot, nicméně pilot má vždy rozhodující slovo a pokud se rozhodne havarovat, žádný počítač mu v tom nezabrání. Varování před nárazem do země (systém GPWS) je pouze hlasový a světelný, ale nemůže nijak zasahovat dobřízení. Pokud pilot nereaguje, letadlo pokračuje v nastaveném klesání. Roztříštěnost trupu se liší nehodu od nehody. Pokud se pilot pokouší o nouzové přistání a podaří se mu zjemnit náraz, letadlo může zůstat v celku nebo několika velkých kusech. Pokud ho ale nechá pilot v cestovní rychlosti narazit do svahu hory, je schopno se roztrhat na kousky do velikosti krabičky od cigaret. V podstatě nemusí jít poznat, že to vlastně bylo letadlo. Letadlo NEVYBUCHLO ve vzduchu, to by byly trosky rozprostřeny na mnoha kilometrech. Druhá skříňka nebyla nalezena ZATÍM. Mezi těmi tisíci útržků konstrukce to může nějakou dobu trvat, někdy to bývají i týdny. Vzhledem ke způsobu nárazu může být i hodně poškozená a nemusí být snadno rozeznatelná. Nad touto oblastí nikdo létat neodmítl, je to standardní letový koridor, tak si nevymýšlej takové kraviny. A ty svoje konspirační pitomosti si běž řešit k vám do ústavu a ne mezi normální lidi, kteří třeba na rozdíl od tebe také můžou v letectví pracovat a mají ověřené informace. Dík.

lamonita ( 28. března 2015 18:13 )

FAKTA: 1. Letadla jsou v dnešní době řízena počítačem, ze země, piloti jsou v dnešní době již jen takový psychologický doplněk pro cestující aby neměli blbý pocit z toho, že v kokpitu nikdo nesedí, že je řídí počítač, pilot nemá žádnou možnost provést úkon aby letadlo poslal k zemi, nejde to, počítač by toto automaticky zaznamenal, vyhodnotil jako chybu a opravil to, 2. Běžně když spadne letadlo tak je v celku, poničené, na tři kusy cca, rozlomené, křídla rozlomené, v nějakém okruhu úlomky, lidská těla jsou vždy téměř vcelku, zde je letadlo rozstříštěné na tisíce kousků, těla na 600 kusů, toto letadlo vybuchlo již ve vzduchu 3. Vždycky, vždycky jsou nalezeny obě dvě černé skříňky, zde údajně zatím jen jedna, samozřejmě že tu druhou důležitější skříňku, která zaznamenává počítačová data o letu mají, ale je na ní důkaz 4. Z jakéhopak asi důvodu odmítli piloti nad touto oblastí létat ? Zdůrazňuji nad touto oblastí. Z jakéhopak asi důvodu dostali všichni piloti přímý zákaz o tomto mluvit, podmíněné okamžitým propuštěním ? Dejte si do kupy fakta, a nenechte si zahltit mysl lží, lidi se totiž umí docela dost dostatečně dobře spokojit se lží, a tu pak šířít dále, na to spoléhají, ale neumějí se již zamyslet nad fakty, ti totiž říkají pravdu!!! http://orgo-net.blogspot.cz/2015/03/obrovska-kryci-operace-fbi-pro-utajeni.html http://orgo-net.blogspot.cz/2015/03/test-americke-laserove-zbrane-znicil.html

pjotri ( 27. března 2015 19:17 )

PRO PRENASTAVENI AUTOPILOTA Z 38000 STOP NA 100 STOP SE MUSIS POMERNE DOST PREDKLONIT A PAK POMERNE PRESNE NEKOLIKRAT OTOCIT TOCITKEM PRO NASTAVENI VYSKY. TO SE NEDA UDELAT VE STAVU BEZVEDOMI.

xcarodejka ( 27. března 2015 18:17 )

Jako vždycky, viníků je více.byl to nemocný jedinec/ a kolik takových je asi i jinde a mohouubližovat a škodit.Zelenků/ heparin/ a sester Smrt draslík/ bude možná i více, a když své zlokonání onebudou přehánět jako dva uvedení, tak to může i dlouho procházet. Bude to na ostatních, aby si více všímali nebyli lhostejní, a takového kolegu začali kontrolovat. Pilot čekal na příležitost a vlastně je ještě štěstí, že to nenapálil do mrakodrapu.

xcarodejka ( 27. března 2015 18:08 )

Svatá boží prostoto

Zobrazit celou diskusi