Sexistickým prasátečkem se stává ČSSD: Podívejte se na další čuňáky, kteří zabodovali

Autor: ČTK - 
20. listopadu 2014
15:11

Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti vysloužila zlínská ČSSD a od patnáctičlenné poroty odborníků na marketing havířovská TOP 09. Jde o předvolební reklamy, které využily jako dominantní prvek části nahého ženského těla. Lidé a experti vybírali z více než stovky reklam. Anticeny se letos udělují pošesté.

Zlínští sociální demokraté použili v nedávné volební kampani reklamu zobrazující ženský klín překrytý rukou a s nápisem: „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci...“. Havířovská TOP 09 dala v kampani na svůj plakát slogan „Vždy na pravém místě“, a to formou razítka umístněného na ženský zadek v tangách.

„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože to ztěžuje vstup žen do politiky,“ řekla ČTK psycholožka Irena Smetáčková z Karlovy univerzity v Praze. Letos se v anketě volilo ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno.

V první kategorii získala u veřejnosti pomyslnou zlatou medaili reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii vyhrála zlínská ČSSD, která je s 638 hlasy zároveň absolutním vítězem letošního ročníku. Odborná porota má za nejvíce sexistickou reklamu TOP 09.

Tvůrce sexistických reklam, které podle odborníků do marketingu nepatří, oceňují pořadatelé diplomem a také manuálem Jak na sexistickou reklamu, jenž nedávno vydalo hnutí Nesehnutí.

Celkem poslali lidé v letošním ročníku 11.000 hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.

Zobrazit celou diskusi