Nejabsurdnější poplatek: Zjištění zůstatku v bankomatu stojí stovky ročně

České banky ždímou své klienty jak jen to jde, za svoje služby si účtují často nesmyslné poplatky. O těch můžou lidé každý rok hlasovat. Tím nejabsurdnějším se letos stal poplatek za zjištění zůstatku na účtu přes bankomat.
Bankám očividně nestačí utržené miliony až miliardy z půjček a hypoték, své klienty musí stáhnout i o korunové položky za naprosté nesmysly, které banky až tolik nevytrhnou.
Měsíčně se jedná o korunové položky, které když se za měsíc nasčítají, dosahují i řádů stovek korun. Pochopitelně se pak banky přetahují o naštvané klienty a nabízejí jim výhodnější podmínky než konkurence.
"Klientům jednoznačně vadí, že musejí platit i za zjištění stavu na svém účtu a to často vyšší poplatek, než je samotný výběr z bankomatu, což je hotovostní operace, která je pro banky nejdražší," uvedl provozovatel serveru bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Favorit příštího roku
Do finálového kola přišlo téměř 23 tisíc hlasů, poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat jich získal 36 procent. Na druhém místě skončil s 22 procenty poplatek za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru. "Z hlediska logického vývoje této ankety očekávám, že tento poplatek bude favoritem na vítězství v příštím ročníku," podotkl Nacher.
Třetí místo za 17 procent hlasů získal poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, o jedno procento hůře na tom byl poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. Páté místo s deseti procenty došlých hlasů obsadila výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou.
Tlak na banky
"Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla vyvinout smysluplný a efektivní tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech a zejména v posledních měsících děje," dodal Nacher.
Předchozí ročníky:
2011 - poplatek za předčasně splacený úvěr
2010 - poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
2009 - poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2008 - poplatek za nadměrný vklad
2007 - poplatek za vedení běžného účtu
2006 - poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2005 - poplatek za příchozí platbu
Vítězné poplatky minulých ročníků nebyly nominovány, aby "dostaly šanci" také další nepochopitelné a absurdní poplatky. Letošní vítěz skončil v loňském i předloňském ročníku ankety druhý.
Jedinou účinnou obranou je tam mít vždy tolik,aby nebylo nutné zjišt´ovat,kolik tam zůstalo
- anebo i vybírat pouze 1 za měsíc tolik,kolik potřebujete ... a pak těm "vydřiduchům" neplatíte za další výběry,ne
?