V Mariánských lázních zakazují ruštinu: Na poutácích už žádné Марианских-Лазнях!
Azbuka jako hlavní jazyk reklamních poutačů musí zmizet z ulic Mariánských lázní. Radní schválili vyhlášku, která určuje, že hlavním jazykem bude čeština. Cizojazyčné reklamy mohou být vůči českému textu maximálně čtvrtinové.
Davy turistů z postsovětských zemí lákali podnikatelé do svých provozů reklamami v jejich jazyce. Les načerno postavených stojánků bude muset zmizet. Kromě toho budou muset být teď hlavně česky.
Radní tak vyslyšeli stížnosti místních obyvatel, kterým porušťování centra města vadilo. Stejný názor měl i starosta města Zdeněk Král. „Hlavní třída vypadala hrozně. Nechceme zakazovat reklamu, ale podnikatelé budou muset dodržovat pravidla,“ řekl.
Nová vyhláška bude platit od 1. března. Reklamní poutače mají mít maximálně povolený rozměr 66 cm na šířku a 1,3 metru na výšku a každý provozovatel může mít nejvíce dva. Ostatní poutače odklidí technická služba města.
Jedině totalitní režim může diktovat podnikatelům jak mají vypadat jejich reklamní návěštní štíty a co jakými znaky tam smí bžt napsaný.