
Najděte si mezi žáky práskače, radí učitelům příručka

Nechte rváče, aby se rvali a mezi žáky si najděte informátory. To mimo jiné radí českým učitelům kontroverzní metodická příručka, kterou na svých stránkách uveřejnilo Ministerstvo školství. Mezi některými učiteli vzbudila pořádný poprask.
Příručka se věnuje řešení krizových a konfliktních situací ve školách. Věnuje se například žákům s anorexií, nebo těm, kteří do školy nosí zbraně a drogy. A názory na řešení těchto problémů jsou často dost nečekané. Na nebezpečí nošení zbraní do prostorů škol reaguje příručka doporučením, aby si učitelé mezi žáky vybudovali síť informátorů.
Co dělat když se žáci rvou? Nechat je být!
"Některé děti si prostě nechtějí o svém problému promluvit, chtějí ho vyřešit ručně. Normální rvačka vyčistí vzduch a případná zranění, způsobená opět především celkovou neobratností aktérů, nebývají nijak strašná. Když ano, tak je alespoň neprovází ponižování a nejsou proto zdrojem nenávisti a dlouhodobého nepřátelství," uvádí se v textu.
Rvačka není šikana, zdůrazňují autoři. Na základních školách podle nich většinou učí ženy, které místo přímého řešení "obvykle problémy tím, že je nekonečným rozebíráním situace rozmělní do vytracena".
"Rvačka není šikana, zdůrazňují autoři. Na základních školách podle nich většinou učí ženy, které místo přímého řešení "obvykle problémy tím, že je nekonečným rozebíráním situace rozmělní do vytracena"." Autorovi článku zřejmě vypadlo slovo, že učitelky "řeší" problémy rozebíráním situace.... Přímým řešením je zde zřejmě myšleno "dát agresorovi po hubě". Ale to by nemohl ani statný učitel. Páč by měl vyhazov. Tak se organizují nic neřešící "komunitní kruhy", které vedou pseudopedagogové.... , s nulovým výsledkem. A to, že si má vyučující údajně najít dle metodické příručky svého informátora, by mě nepřekvapilo. Kdoví, jakou mají autoři těchto vzácných rad minulost. Proto se jim tento model výchovy jeví jako normální. Ve školství je podpora bonzáctví normálním jevem. Pí učitelka místo hodiny vykecává (neplní si své pracovní povinnosti, ale pověří snaživého žáčka, aby zapisoval na tabuli ty, kteří vyrušují. Otázka zní - v čem vyrušují, když není realizován výchovně-vzdělávací proces?