Tyhle reklamy nás baví!
Jak vznikaly nejvtipnější reklamní spoty, které nás baví občas víc než pořad, do nějž jsou vloženy? Blesk byl u jejich natáčení.
Mají jen pár desítek vteřin, ale leckdy nás dokáží pobavit a zaujmout víc než celý pořad, do kterého jsou vložené.
Jaké nyní vysílané reklamy se nám zdají nejvtipnější? A jak spoty vznikaly?
Má partnerka nespí
"Přejete si dvoulůžkový pokoj?" ptá se recepční nového hosta. Ten odpovídá, že jednolůžkový, protože jeho partnerka nespí... Stejné je to i s číšníkem "A pro dámu? Ona nejí..."
Televizní spot se natáčel v luxusním hotelu Carlo IV. Celá recepce se musela předělat pomocí větráku, palem a ostatních dekorací na exotický hotel. Hlavní hrdinka, kreditní karta, byla záměrně stylizovaná do podoby Magdy Vašáryové z Postřižin.
Herce černé pleti, který hraje číšníka, nikdo nedaboval. Mluví plynulou češtinou, pochází totiž z Prahy. Na herce ve sprše bylo během natáčení jedné scény vystříkáno 78 lahví sifonů. Nejtěžší na celé reklamě bylo sehnat originální sifonové láhve, protože ty typické s pletivovou mřížkou už nikde nejsou k sehnání!
"Když jsme natočený klip testovali a ptali se, zda je na něm něco zvláštního, jedna testovaná osoba prohlásila, že je to hlavní hrdinka spotu, která do recepce táhne kufry, zatímco její manžel jde vedle ní ležérním krokem a bez ničeho. To že ona ani nespí, ani nejí, jí už divné nepřišlo..." říká Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG.
Žádný happy end
Už všichni vědí, co člověku dává křídla. Slogan zlidověl, takže nápojářská firma si z něj může "utahovat" a do světa vypustila kampaň Žádný Red Bull, žádný happy end.
Finální verze všech reklamních spotů na energetický nápoj se vyrábí v centrální agentuře v Německu a tady jsou pouze překládány a dabovány do češtiny. Výjimka však potvrzuje pravidlo, tak i dva návrhy na klipy vznikly v České republice, jako byl Doktor Faust a Holub. Reklamní agentura spolupracovala i s hercem Tomášem Hanákem, který jeden čas zásoboval agenturu novými náměty.
Reklamní spoty dlouhou dobu kreslil sám ředitel agentury Johannes Kastner, ale poslední roky se animují v Maďarsku.
Jsem něco udělal?
"Kdes je sehnala?" ptá se zmateně muž své přítelkyně a svírá v ruce lístky na fotbal, pak se zarazí. "Tak počkat, jsem něco udělal?" Ta mu jen láskyplně odpoví: "To je odměna za věrnost... Jo, a tu návštěvu u maminky jsem zrušila." Mladík radostně zvedne ruce.
Reklama má i druhou verzi. "Jdu pověsit prádlo, ty šaty máš na večer a zamluvil jsem restauraci," říká s úsměvem mladík své partnerce. Ta mu ale nevěří. "Hele, co jsi provedl?" "Nic, to je odměna za věrnost..."
Přípravu spotů na kampaň Odměna za věrnost vedl režisér Karel Janák, který má na kontě snímky jako Snowboarďáci a Rafťáci. Samotné natáčení proběhlo na španělské Mallorce, aby se herci dostali do příjemné atmosféry. Myšlenka celé kampaně nepochází od velkých kreativců reklamních agentur, ale od jednoho člena interního týmu mobilního operátora T-Mobile Jana Stanka.