Dítě nebo zvířátko?

V Paříži se při módní přehlídce na molu producírovala modelka s nahým miminem v náručí. Kam daleko se dá v touze po originalitě zajít?
Už jsme si zvykli, že módní návrháři jsou ochotni udělat cokoli, jen aby na sebe upoutali pozornost médií. Zajít se však dá stále dál...
Na právě probíhající módní přehlídce společnosti Pret-a-Porter v Paříži už mohli diváci spatřit polonahé modelky, křiklavě barevné materiály i superodvážné střihy. Proboha, kdo tohle může vzít na sebe, ptají se škarohlídi. Nikdo, snad jen šílenec nebo účastník karnevalu. Ale o to tu přeci vůbec nejde. Ve skutečnosti jde designérům jen o jedno: za každou cenu na sebe upoutat pozornost. Skandál je lepší než nuda a šeď. Vzpomeňte, jakého efektu dosáhla firma Benetton, když pro prezentaci své firmy použila fotografie smrtelně nemocných lidí trpících AIDS.
A teď tohle: na předváděcí molo vystoupá sebejistým krokem půvabná modelka. V náručí nezaujatě a bez citu třímá nahé mimino. Zatímco dítěti hledí z očí děs, modelka s profesionálně chladnou tváří hledí do objektivů fotoaparátů. Těžko si představit něco nevkusnějšího. Zodpovědnost za šílený nápad nese švýcarský designer Jean-Luc Amsler.
Jakmile žena s dítětem v náručí vkročí do sálu, nese se publikem tlumený šepot. Co to má znamenat? To už je vážně trochu moc! Jak to tomu dítěti můžou udělat? Smí se to vůbec?
Pocity nebohého dítěte jsou to poslední, co návrháře zajímá. Hlavní je, že dosáhl svého cíle. Je originální, bude se o něm psát a mluvit, nějakou dobu se udrží na výsluní pozornosti veřejnosti i médií.