Fanoušci proti Coca-cole

Tetokrát to Coca-cola přehnala. Proti její nové kampani se neohrazuje konkurence, ale už i sami zákazníci.
Výrobce nápojů Coca-cola se dostal do ostrého sporu s příznivci Harryho Pottera, když začal ve své reklamní kampani používat obrázků této populární postavy.
V poslední reklamní kampani se objevují obrázky Harryho Pottera z filmu, který za nedlouho přijde do kin. Fanoušci mladého čaroděje jsou tímto znechuceni a na jejich negativním postoji nic nemění ani fakt, že Coca-cola věnuje 18 miliónů dolarů společnosti RIF (Reading is Fundamental), podporující americké děti k četbě.
Protestujícím fanouškům Harryho Pottera a rodičům dětí milujících mladého čaroděje se nelíbí, že koncern Coca-cola zneužívá oblíbenou postavičku k propagování nápoje, jehož škodlivé účinky na zdraví dětí jsou nesporné. Silně kalorická Coca-cola nejen že útočí na dětskou váhu, navíc často nahrazuje nápoje, které jsou pro dětské zdraví a růst velice prospěšné: mléko, ovocné šťávy a jiné. Podobně rozhořčené dopisy fanoušků byly adresovány i autorce knížek o Harry Potterovi, JK Rowlingové.
"Coca-cola dělá z Harryho Pottera marketingového čaroděje," komentoval chování gigantického kooncernu Gary Ruskin, výkonný ředitel Commercial Alert, instituce dohlížející na reklamu.