Odtud se pro vás vezou poslední vánoční dárky!

Autor: Tereza Hořínková, evakk - 
23. prosince 2011
05:00

Vánoce pro mnoho lidí neznamenají jen klid a pohodu, ale také stresové vypětí, že ještě stále nemají nakoupené všechny dárky. Někdo zatnul zuby a vyrazil do přecpaného nákupního centra, jiný zvolil variantu e-shopu. Sklady s balíky jsou proto tento týden doslova nacpané a řidiči zásilkových společností jsou od 4 hodin ráno na nohou, aby včas rozvezli všechny vánoční dárky. Blesk byl u toho, když se v depu společnosti PPL chystaly stovky a tisíce balíčků. Tyhle ještě »Ježíšek« stačil doručit včas!

„V Uhříněvsi máme jedno ze tří dep v Praze. Před Vánocemi se tu stále něco děje. Od dvou hodin ráno začínají chodit balíky z centrály, ve čtyři pak dorazí řidiči a začíná se třídit ve velkém,“ popisuje Blesku ranní organizaci v depu její vedoucí Petr Menšík s tím, že lidé začínají vánoční dárky nakupovat už začátkem listopadu. „Od té doby se totiž začíná zvedat počet balíků. Absolutním vrcholem pak bylo pondělí, úterý a středa. Abychom předešli kolapsu, rozváželi jsem dokonce teď v sobotu a neděli,“ pokračoval Menšík.

Jen v uhříněveském depu přitom bylo včera ráno připraveno na rozvoz 12 tisíc balíků. Ráno, když dorazí zhruba 90 řidičů, začnou si rozebírat svoje balíky podle kódů na nich. Ty si pak začnou seřazovat za sebou a následně skládat do svých vozů. „Musí to udělat sami, aby v tom měli systém a věděli, kde který balík je. Logika je pak jednoduchá,balíky do auta skládá podle předem stanovené trasy tak, že poslední naložené se doručují jako první.“ dodal Menšík.

Letos si přepravní firmy pochvalují kromě jiného počasí. Loňský sníh je totiž překvapil a zásilky se začaly zpožďovat. „Velká obliba v objednávání vánočních dárků přes internet nám letos pomohla trhnout rekord v počtu přepravených balíků. Za jeden den jsme odbavili 160 000 balíků. Loni to bylo o třicet tisíc méně,“ informoval marketingový manažer PPL Miroslav Mareš. „Abychom uspokojili všechny zákazníky, musíme před Vánocemi navyšovat počet dodávek, řidičů i operátorů zákaznického servisu. Běžně pro nás jezdí 1 000 aut, teď tak 1 600. Ani kvalita doručení, díky přijatým sezónním opatřením, výrazně neklesla pod standardní úroveň 98% doručených zásilek do druhého dne.“ doplnil Mareš.

djsatanek ( 24. prosince 2011 09:44 )

Tak ono je úplně v celku jedno,jestli je to PPL,či jiná přepravka,já sem na PPLku jako řidič zažil dvě zimy,ve Slušovicích,takže vím přesně jaké to je,obchoďáci nastavují takové šibeniční termíny a časy,že to prostě kolikrát nejde stihnout v "časovém okně" které nastaví přibližně systém....jezdím teď u GLS,kde je počet zásilek sice menší,počet zastávek taky,ale narozdíl od PPL,je nás tam daleko míň,tudíž třeba město plus přilehlé oblasti kde jezdili 3 auta PPL,sem jezdil sám....a teď před vánoci vyjet se 105ti zastávkami na autě na trase která čítá cca jedno velké město,jedno menší a 11 "dědin"...nic moc,a co se týče třeba jen pošty,mě dárky přes poštu ještě nepřišli,ty budu mít až po vánocích,takže buďme rádi za PPL.....třeba

marino ( 23. prosince 2011 16:11 )

Rozhodně jim letos přálo počasí a velmi výrazně se to projevilo na kvalitě doručení. Mě došlo všechno max. do dvou dnů, loni to byl větší průšvih. Co je dobrý, kouknout na web, mají tam něco jako HARMONOGRAM DORUČENÍ..tam zadáte svoje PSČ a vyjede Vám pravděpodobný čas, kdy k vám řidič přijede..u mě je to v rozmezí 10-12, což se dá a na 90% to vyjde. No a pak si hlavně skoro všechno nechám posílat do práce a tam mě zastihnou vždycky nebo to nechají na vrátnici. Vrátnýmu dám peníze a je to Tak krásný Vánoce všem!!!

Shelby16 ( 23. prosince 2011 15:41 )

Všechno má svoje výhody a nevýhody. Ani pošta není špatná. Výhodu vidím v tom, že vidím v kaslíku lístek a dojdu si na poštu, kdy já mám čas pro ten balík. U PPL je to komfort jen v případě, když je někdo trvale doma, což ale ne vždy je možné. Lidi také musí chodit do práce nebo mají jiné povinnosti a někdo může být tak časově zaneprázdněn, že opravdu nemá čas být celý den v pohotovosti doma kvůli balíku. Ten systém by se měl zdokonalit ve smyslu, že když budu objednávat z e-shopu, tak zákazník si bude moci určit časové rozmezí, kdy bude doma. Bohužel tato praxe zatím nefunguje. Balík vám dorazí, když je člověk ve škole nebo v práci a každý nemá k dispozici hodnou babičku, která by trpělivě čekala na PPL celý den.

jotopir ( 23. prosince 2011 15:28 )

Mají to udělat jako česká pošta - od těch nám už minulý týden přišlo oznámení že máme na poště balík, přesto že manželka je doma, a když jsem tam volal, řekli mi, že toho maj moc, že už nedoručují, že pro balíky si musí lidi na poštu

Shelby16 ( 23. prosince 2011 15:07 )

Já myslím, že by se měli ocenit lidi, kteří v těchto dnech nejvíc makají (zásilkové služby, doručovatelé, prodavači ap.), abyste měli pod stromek včas dárek z e-shopu ! Nebo jestli závídíte, tak jděte na brigádu jim pomoc třídit ty balíky ! Bohatí podnikatelé a kancelářské krysy už nemakají a sedí doma na prde*li u TV a žerou, spousta obyčejných lidí v zemi ještě poctivě maká !!

Zobrazit celou diskusi