Stojí za smrtící bakterií Fukušima nebo výbuch islandské sopky?

Autor: jip -
3. 6. 2011

Odborníci stále tápou a v ruce zatím nemají jediný důkaz o tom, odkud se nebezpečná bakterie EHEC, která má na svědomí už 18 lidských životů, vzala. Otevírá se tak obrovský prostor pro dohady o zdroji bakterie, která produkuje v těle člověka toxin napadající ledviny. Je snad na vině radioaktivní spad z japonské jaderné elektrárny Fukušima? Nebo nedávný výbuch islandské sopky?

Odborníci ze Státního ústavu radiační ochrany a Ústavu jaderného výzkumu se shodují, že je to nesmysl. Radioaktivita podle nich nemohla nijak ovlivnit úrodu v postižených zemích. „Jakákoli souvislost je nemožná. Radioaktivita na území Německa, Španělska i u nás byla tak nízká, že se biologicky nemohla projevit,“ vysvětluje Zdeněk Prouza ze Státního ústavu radiační ochrany. Mluvčí Ústavu jaderné ochrany Zdeněk Kříž jde ještě dál: „Je to naprosto absurdní a chtěl bych vidět člověka, který s něčím takovým přišel.“ Podle obou tedy neexistuje možnost, jak by mohl mít únik radioativity z Fukušimy souvislost s novou zmutovanou bakterií, která děsí Evropu.

Ehec i v Japonsku

V Japonsku nakazila střevní bakterie E.coli 15 lidí. Nejedná se ale o kmen, který je za nákazou v Evropě. Podle prvních informací Japonci snědli maso pocházející z Austrálie. Australské úřady se domnívají, že potravina byla kontaminována až při úpravě v Japonsku. Informoval o tom list The Australian.

Prach ze sopky byl toxický

Výbuch islandské sopky Grímsvötn na konci května uzavřel letecký prostor v Brémách, Berlíně a v centru nákazy Hamburku. Navíc popílek, který putoval Evropou mohl být toxický. Jakou mají tyto dvě věci souvislost? Podle odborníků žádnou, ačkoli tahle představa je realitě rozhodně blíž než souvislost s Fukušimou.
„Popílek nemůže nijak ovlivnit bakterii. Mohl by je tak maximálně zničit, ale to by musel dopadat na bakterie přímo a ve velkém množstvím,“ vysvětluje přední virolog Roman Prymula.

Toxiny se uvolňují až v těle

Bakterie toxiny produkuje až uvnitř lidského těla. Toxiny pak napadají buňky a narušují je. Největší vliv mají právě na ledviny. Jejich selhání a dehydratace jsou pak příčinou smrti pacientů.

Testy vyvrátily nákazu u 5 pacientů v Česku

V Česku se zatím objevilo deset podezření na onemocnění krvácivým průjmem. Odborníci z národní referenční laboratoře potvrdili zatím jeden případ nákazy, a to u americké turistky. Nákazu už vyvrátili u pěti pacientů. Další čtyři vzorky se testují.

Pohřeb Karla Gotta

Parte Děti Karla Gota Rozloučení na Žofíně Záznam zádušní mše Hosté na zádušní mši O životě Karla Gotta Dědictví Bertramka

Hrob

Celé Česko truchlí. Zemřel Karel Gott, držitel čtyř desítek Zlatých slavíků. Jen málokterý umělec za sebou zanechá tolik děl, jako zesnulý zpěvák. Připomeňte si Mistrův život.

Vše o Karlovi Gottovi čtěte ZDE

anasyi ( 3. června 2011 16:50 )

anelam,ale je zajimave,ze Nemci vsechnu zeleninu ze spanelska semleli do zradla kravam

anasyi ( 3. června 2011 16:48 )

E.coli 0104:H4 je velmi podobna E.coli 0157:H7,tato bakterie byla pricinou onemocneni v roce 1982 v Americe (prujem s krvi az k selhani ledvin), v nemz se vytvarel silny toxin (Shiga),ktery byl objeven i v E.coli 0104:H4.Takze lecba antibiotiky se nedoporucuje,doporucuje se podpora zivotne dulezitych organu.Toto pouzito z chatu se spanelskou hygienickou

vencapernik ( 3. června 2011 16:47 )

A ja doufam ze v te laboratori vyvinou virus ktery vyhubi takove blbce jako jses ty.

capitan_jorge ( 3. června 2011 16:21 )

Zachovejte klid, ani nejstrašnější epidemie nikdy nevyhubily celé lidstvo. Zocelení přežijí, vstříc dalším mordám postmoderního světa a tak dokola.

capitan_jorge ( 3. června 2011 16:17 )

Španělské okurky byly již dávno jako příčina potíží vyloučeny. Léčbou na střevní virózy rozhodně nejsou antibiotika a ani Endiaron na viry nepůsobí. Původcem současných potíží je enterohemorrhagická varieta velmi dobře prozkoumané baktérie Escherichia coli, potíže je v tom, že tato nejnovější mutace je překvapením pro mikrobiology a největší průser je, že údajně není citlivá na známá antibiotika. Samozřejmě se nabízí že mutace byla způsobena záměrně, tj. uměle, zvrácenými vědci. Souvislosti se sopečným popelem a s Fukušimou jsou z říše sci-fi.

Další videa