Jak honil řidič svoji tramvaj - infografika

Autor: ČTK, oj - 
17. června 2010
12:10

Z motolské vozovny pomalu vyjela tramvaj, nabrala rychlost a řítila se Plzeňskou ulicí. Nezastavovala, nikdo ji totiž neřídil! Lidé nevěřícně sledovali sprintujícího tramvajáka, který se ji marně snažil dohnat!

Jak je se to vůbec může stát? V motolském depu tlačili tramvaj. A nepochopitelně pomáhal i řidič, takže ve chvíli, kdy najednou naskočily motory, řítila se souprava  po frekventované silnici nikým neřízená.

Než vypnuli napájení torlejí, ujela kilometr. Jen shodou několika šťastných náhod se nikomu nic vážného nestalo. Další neuvěřitelnou věcí je to, že dopravní podnik bere celou věc na lehkou váhu. "Do uzavření vyšetřování nemůžeme podávat žádné informace," řekl Blesk.cz mluvčí dopravního podniku Ilona Vsoudilová s tím, že úterní incident je jen banální záležitostí.

Kdyby se ale čtiřicetitunovému neřízenému kolosu něco nebo někdo postavil do cesty, mohlo by to skončit tragédií. Tahle škodu policie vyčíslila na 50 tisíc korun.

Půjč mi kolo, ujela mi tramvaj!

Radim Ulmann (36)  jel právě kolem na svém  kole, když najednou uviděl muže, jak běží po chodníků a křící: "Pujč mi kolo, ujela mi tramvaj." Na kole pak splašenou soupravu  dojel. Když pak do ní chtěl naskočit, spadl a zranil se. Kdyby tu nešlo o životy, mohlo to vypadat jako groteska pro pobavení Pražanů. "Jsem rád, že se nikomu nic vážného nestalo," řekl Radim Ulmann.

 

Co se ve vozovně stalo?

Řidič zastavil s tramvají na místě, kde je v troleji "sekce". Ta slouží k izolaci jednotlivých úseků trojlejí, takže v ní nemá proud. A tak se odstavená tramvaj nemohla znovu rozjet. Řidič proto vypnul některá bezpečnostní opatření, nechal však zapnuté motory, a s kolegy z depa začali tramvaj tlačit.

Když se jim podařilo soupravu dostat na trolej pod proudem naskočily motory a tramvej se rozjela. Rozrazila vrata vozovny a svištěla po silnici dolů.

Policie na místě nezjistila žádnou technickou závadu. Podle Drápala byla příčinou chybná manipulace zaměstnanců s tramvají. Drážní inspekce škodu na tramvaji a poškozených vratech vyčíslila do 30.000 korun, odhad policie je o 20.000 korun vyšší. "Případ nyní řeší oddělení dopravních nehod," uvedla Rösslerová. Podle Vysoudilové případ šetří i dopravní podnik, výsledky by mohly být do tří týdnů.

Zaměstnanci: Dostatečně nás neškolí

Podle některých zaměstnanců Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), kteří nechtějí být jmenováni, je jen štěstí, že se nikomu nic nestalo. Zraněn byl podle nich pouze řidič, který se neúspěšně snažil tramvaj dohnat na kole a za jízdy do ní nastoupit. Pracovníci DPP se domnívají, že tento případ je důsledkem údajně nedostatečného školení řidičů tramvají.

Řidič, kterému se úterní nehoda stala, byl v DPP krátce, školení absolvoval před třemi měsíci. "Kurzy se šidí, během krátké doby se toho řidiči musí naučit hrozně moc. Pak v tom mají zmatky a dělají takové chyby," řekl ČTK jeden ze zaměstnanců DPP.

kukuku ( 17. června 2010 14:34 )

Každý normální člověk, když už by tramvaj na kole dojel, tak by ji předjel, slezl z kola, počkal si na ni a naskočil. Pustit se do skákání z jedoucího kola do jedoucí tramvaje - to je na námět pro cirkusácké číslo 6 medvědů s Cibulkou nebo pro nemyslící individuum vládnoucí jenom softwarem pro infografiku.

majojo ( 17. června 2010 13:08 )

Tak šel kolem nebo měl kolo?

rosomak ( 17. června 2010 11:03 )

Jenže zde uvádíte informace, které nebyly v té době známy. Tramvaj se rozjela proto, že měla havarijní pojezd přepnutý do polohy 2 (ale má stále nastaveno jízda) a dostala se na trolej pod napětím (lidi z depa + řidič ji tlačili) - ale jak píšete nemohla dosáhnout rychlosti vyšší 20 km/h. Druhá věc - když tramvaj ručně posunovali v úseku bez napětí, tak vypnutí troleje by tramvaj nemělo zastavit, ale naopak by jí mělo umožnit zvýšení rychlosti (v závislosti na klesání). Toliko elementární logika. Jestli má 14T tak vyspělou automatiku a tak slušné baterky, že při daném nastavení a výpadku napájení troleje dokáže přibržďovat na 20 km či zastavit sama od sebe, prosím, pak máte pravdu. http://www.dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=3484&Itemid= 44

mouse ( 17. června 2010 01:47 )

který se snažil dohonit odjíždějící tramvaj. Úsměv jim ztuhl až poté, co pochopili, kdo je onen dobíhající "cestující".

delavar ( 16. června 2010 22:35 )

U nás v BA sa stalo niečo podobné.V Dopravnom podniku pracoval jeden veľmi,veĺmi slušný vodič.Keďsme ako cestujúci nastúpili a videl,že 16 roční životom zničení cestujúci obsadili všetky miesta,povedal stojacej 90 ročnej aby niekoho poprosila aby ju pustil sadnúť.Keď to urobila mmladík sa jej opýtal: A kam cestujete?? Do Dúbravky,/cca 26 km/,hovorí babka. Jój,tak to sa ešte nastojíte,hovorí jej mladík!!!Keď to vodič videl,/bol dobre vychovanýú pustil ju sadnúť na svoje miesto,/v SR je bezbrehá demokracia+mladí majú všade prednosť/. No a babke sa podarilo tiež drbnúť do prvého auta na prvrj križovatke.Náš vodič túto električku nehonil-ale honil si ,,ho,, 36 mesiacov v prvej nápravnovýchovnej skupine-ale malo to na neho pozitívny vplyv.Honil ,,ho,, ľavou,/to mu pripadalo ako od cudzieho/ a tá má veľmi zosilnela a uplatnil sa ako sťahovák....

Zobrazit celou diskusi