Brněnské dopravě to klouže: Sjeté pneumatiky!

Vedení dopravního podniku města Brna hazarduje se životy pasažérů! Tento děsivý fakt se Blesku bohužel podařilo odhalit až pět minut po dvanácté.
Přispěla k tomu sněhová kalamita. Jen za páteční dopoledne byly prostředky brněnské městské hromadné dopravy účastníky sedmi dopravních nehod. Shodou šťastných okolností se všechny obešly bez zranění.
Sněhová kalamita byla pro brněnský dopravní podnik nekompromisní zátěžovou zkouškou. A jasně odhalila jeho velké slabiny. Na kopcovité tratě například dispečeři také včera vysílali navzdory varovným předpovědím meteorologů kloubové trolejbusy a autobusy. Ty se potom nemohoucně štosovaly podél silnic. Stovkám jejich pasažérů tak včera nezbylo, než dojít do zamýšleného cíle po svých. „Máme náhon na zadní kola. V tom kloubu se to na takto kluzké vozovce vždycky zlomí. To je známá věc,“ řekl Blesku jeden z prokřehlých řidičů.
Situace v Brně není dobrá | Michal Budík
Problémy ale měly také takzvané sólové vozy. V některých případech za to mohly pneumatiky sjeté až na samou hranici únosnosti. „Strašně se na tom šetří. Na naše upozornění vůbec neberou ohledy,“ uvedl další řidič trolejbusu, který si z obavy o ztrátu zaměstnání rovněž nepřál zveřejnit jméno. Pneumatiky na „svém“ trolejbusu nejprve považoval za ty tzv. lepší. Při bližším ohledání se ale ukázalo, že jsou prakticky bez vzorku. Jejich fotografie jsme na posouzení zaslali dopravnímu expertovi Stanislavu Humlovi. „S těmito pneumatikami bych v zimním počasí nejel. V letním období a při malých rychlostech by s nimi nebyl problém, ale na sněhu se nutně musí chovat nekorektně. Vůz se bude těžko rozjíždět již do nepatrného stoupání a brždění se stane loterií,“ komentoval obrázky Stanislav Huml.
„Na našich vozech jste něco takového mohli vidět jen stěží,“ uvedla tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. „Na zimní období se obouvají zcela nové pneumatiky a tam by neměl být žádný problém,“ dodala mluvčí. Řidiči jsou ale zcela jiného názoru. Ti, s nimiž Blesk hovořil, se obávají zejména o zdraví a životy svých pasažérů. V sázce jsou ale přitom také jejich vlastní.
Jízdné dražší, uměle vytvořená pracovní místa do kterých se jenom cpou peníze. Neodpovídající platové ohodnocení řidičů. Aby řidič, který udělá přes 180 hodin měsíčně soboty + neděle dostane 17 000 a z toho mu jestě strhnou 1700 za jízdenky je k smíchu. Kdyby alespoň někde bylo to zdražené jízdné vidět. A vozy taky katastrofa.