Brněnské dopravě to klouže: Sjeté pneumatiky!

Detail sjetých pneumatik!
Detail sjetých pneumatik!  (Autor: Michal Budík)
Autor: Michal Budík, jos - 
9. ledna 2010
16:11

Vedení dopravního podniku města Brna hazarduje se životy pasažérů! Tento děsivý fakt se Blesku bohužel podařilo odhalit až pět minut po dvanácté.

Přispěla k tomu sněhová kalamita. Jen za páteční dopoledne byly prostředky brněnské městské hromadné dopravy účastníky sedmi dopravních nehod. Shodou šťastných okolností se všechny obešly bez zranění.

Sněhová kalamita byla pro brněnský dopravní podnik nekompromisní zátěžovou zkouškou. A jasně odhalila jeho velké slabiny. Na kopcovité tratě například dispečeři také včera vysílali navzdory varovným předpovědím meteorologů kloubové trolejbusy a autobusy. Ty se potom nemohoucně štosovaly podél silnic. Stovkám jejich pasažérů tak včera nezbylo, než dojít do zamýšleného cíle po svých. „Máme náhon na zadní kola. V tom kloubu se to na takto kluzké vozovce vždycky zlomí. To je známá věc,“ řekl Blesku jeden z prokřehlých řidičů.

Situace v Brně není dobrá Situace v Brně není dobrá | Michal Budík

Problémy ale měly také takzvané sólové vozy. V některých případech za to mohly pneumatiky sjeté až na samou hranici únosnosti. „Strašně se na tom šetří. Na naše upozornění vůbec neberou ohledy,“ uvedl další řidič trolejbusu, který si z obavy o ztrátu zaměstnání rovněž nepřál zveřejnit jméno. Pneumatiky na „svém“ trolejbusu nejprve považoval za ty tzv. lepší. Při bližším ohledání se ale ukázalo, že jsou prakticky bez vzorku. Jejich fotografie jsme na posouzení zaslali dopravnímu expertovi Stanislavu Humlovi. „S těmito pneumatikami bych v zimním počasí nejel. V letním období a při malých rychlostech by s nimi nebyl problém, ale na sněhu se nutně musí chovat nekorektně. Vůz se bude těžko rozjíždět již do nepatrného stoupání a brždění se stane loterií,“ komentoval obrázky Stanislav Huml.

„Na našich vozech jste něco takového mohli vidět jen stěží,“ uvedla tisková mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. „Na zimní období se obouvají zcela nové pneumatiky a tam by neměl být žádný problém,“ dodala mluvčí. Řidiči jsou ale zcela jiného názoru. Ti, s nimiž Blesk hovořil, se obávají zejména o zdraví a životy svých pasažérů. V sázce jsou ale přitom také jejich vlastní.

superior ( 15. ledna 2010 10:25 )

Jízdné dražší, uměle vytvořená pracovní místa do kterých se jenom cpou peníze. Neodpovídající platové ohodnocení řidičů. Aby řidič, který udělá přes 180 hodin měsíčně soboty + neděle dostane 17 000 a z toho mu jestě strhnou 1700 za jízdenky je k smíchu. Kdyby alespoň někde bylo to zdražené jízdné vidět. A vozy taky katastrofa.

monikare ( 11. ledna 2010 08:01 )

že je v Brně MHD tak nehorázně drahá – resp. jedna z nejdražších!!! Když jsem viděla, kolik přítel zaplatí měsíčně za průkazku, myslela jsem si, že je to za čtvrtletí. A zatím ti chudáci "odpovědní z MHD" musí kupovat nové a nové gumy

c3rb3r0s ( 10. ledna 2010 12:28 )

Tak holt dát v zimě slevy na jízdenky s tím že do kopce cestující vystoupí a budou tlačit

bleskman ( 9. ledna 2010 20:21 )

Dobrý den. Jsem autorem tohoto článku a mám zájem o další informace. Kontaktovat mě můžete buď mailem: michal.budik@blesk.cz, nebo telefonicky na 606 661 057. Díky

actimel ( 9. ledna 2010 20:11 )

Když tyto bludy paní Pohanové čte řidič DP, tak je mu opravdu špatně, možná ještě hůř, než když nasedá do vozu se sjetými pneumatikami při sněhové kalamitě(stačí i déšť).Vím o čem mluvím, jsem jedním z nich.Díky lžím p. Pohanové se budeme snažit tuto věc více medializovat. V letních měsících klimatizace v každém voze je něco podobného.....toto taky tvrdí iv televizi. HNUS.

Zobrazit celou diskusi