Krize nekrize: Takhle Češi loni utráceli!

446,9 miliardy korun! to je částka, kterou loni Češi utratili jen u 53 největších tuzemských obchodníků. Jejich tržby dokonce tak meziročně vzrostly o devět procent.
A kde se v loňském roce nejvíc utrácelo? Největším obchodním řetězcem se stalo s odhadovanými tržbami 47 miliard korun poprvé Tesco.
Vyplývá to z údajů, které zveřejnila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod. Druhou pozici na loňském žebříčku 50 největších obchodníků pak obsadila společnost Ahold, která vydělala 44 miliard, a za ní následovaly Makro (39,7 miliardy korun), Kaufland (37 miliard korun) a Globus (25,4 miliardy korun).
Hlavní podíl tedy připadl na hypermarkety, na které stejně jako v roce 2007 připadlo 54 procent trhu. Hypermarkety tak stále jasně vedou a diskontní prodejny rostou jen pozvolna.
„Supermarkety možná zažijí po dlouhém poklesu mírné oživení,“ řekl novinářům Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Tržby deseti největších obchodních řetězců v Česku v roce 2008 meziročně vzrostly o 23,2 miliardy korun na rekordních 312,2 miliardy korun.