Šokující teorie nehody boeingu s 241 mrtvými. Přívod paliva do motorů zavřel kapitán?

Autor: ČTK - 
17. července 2025
09:50

Vyšetřovatelé, kteří se zabývají červnovou havárií letadla společnosti Air India v indickém Ahmadábádu, se soustřeďují na počínání kapitána letadla. S odvoláním na americké činitele obeznámené s předběžným hodnocením důkazů z nehody to napsal zpravodajský server The Wall Street Journal (WSJ). Záznam rozhovoru mezi dvěma piloty podle činitelů naznačuje, že kapitán přerušil přívod paliva do motorů.

Boeing 787 Dreamliner se 12. června krátce po startu zřítil na obydlenou čtvrť; zahynulo 241 lidí na palubě a dalších 19 na zemi. Předběžná zpráva, kterou o víkendu zveřejnil indický úřad pro vyšetřování leteckých nehod, uvádí, že se v letounu po vzletu téměř současně přepnuly přepínače přívodu paliva do motorů z polohy provoz do polohy vypnuto, takže motory přišly o palivo. Letadlo tak okamžitě začalo ztrácet tah a klesat.

Přepínače byly o několik vteřin později opět přepnuty do polohy zapnuto a letadlo se automaticky pokusilo znovu nastartovat motory, dodává zpráva. Letoun už byl ale příliš nízko, aby stihl nabrat výšku.

Podle záznamu rozhovoru z kabiny letadla se první důstojník jen několik vteřin poté, co se letadlo zvedlo ze startovací dráhy, zeptal zkušenějšího kapitána, proč vypnul přívod paliva. Kapitán mu odpověděl, že to neudělal, dodává zpráva.

WSJ neuvádí, jestli kromě této slovní výměny existuje nějaký důkaz, že kapitán vypnul přepínače. Cituje však americké piloty, kteří četli zprávu indických úřadů, podle níž při startu aktivně pilotoval první důstojník, který tudíž v této fázi letu měl plné ruce práce s ovládáním stroje.

Agentura Reuters požádala o vyjádření ke zprávě WSJ indické úřady včetně ministerstva pro civilní letectví, leteckou společnost Air India a dva odborové svazy indických pilotů. Zatím nedostala žádnou odpověď.

V kokpitu letounu byl kapitán Sumít Sabharval, který měl nalétáno 15.638 hodin, a první důstojník Clive Kunder, který měl nalétáno 3403 hodin. Jak napsal server listu India Today, první z mužů měl jen za několik dní skončit s létáním, zatímco druhý svou kariéru na nebi teprve začínal.

Ředitel společnosti Air India Campbell Wilson v pondělí v reakci na předběžnou zprávu indického úřadu pro vyšetřování leteckých nehod uvedl, že zpráva nezjistila žádné mechanické selhání ani pochybení údržby. Dodal, že vyšetřování tragické nehody ještě zdaleka neskončilo a že by nebylo moudré přijímat jakékoli ukvapené závěry.

Video  Srážku letadla s vrtulníkem ve Washingtonu zachytily kamery.  - Síť X
Video se připravuje ...

viho ( 17. července 2025 15:39 )

Vyšetřovatelé asi chtějí, aby to vypadalo na sebevraždu pilota, protože tak pozůstalí asi dostanou nejmenší odškodné a aby ho vůbec dostali, budou donuceni vzdát se dalších nároků. Závěrečná zpráva může přijít až za dlouho a může vyznít zcela jinak, ale to už se pozůstalí nebudou moci domáhat nároků po Boeingu, Air India, atd. 😕

mirkazam ( 17. července 2025 15:08 )

Zkušený kapitán?...vypadá to na sebevraždu, a vzal si s sebou doprovod nevinných !!! 👎 😕

Ras Putin ( 17. července 2025 14:20 )

To patří pjotri 🙂

Ras Putin ( 17. července 2025 14:20 )

👍 😁

Ras Putin ( 17. července 2025 14:15 )

Viho, "Podle záznamu rozhovoru z kabiny letadla se první důstojník jen několik vteřin poté, co se letadlo zvedlo ze startovací dráhy, zeptal zkušenějšího kapitána, proč vypnul přívod paliva. Kapitán mu odpověděl, že to neudělal, dodává zpráva". To je celkem pádný argument a zveřejněný argument, svědčící proti tvé teorii. Korupce nekorupce, protože tyto záznamy nemají k dispozici pouze Indové, ale zcela jistě i vyšetřovací orgány Boeingu.

Zobrazit celou diskusi