Rekordních 17 hodin v letadle: Reportér CNN si chválil jídlo, sedadla i Wi-Fi

Autor: peb - 
13. 10. 2018
18:35

Cestující nejdelšího přímého letu v historii si pochvalují výborné jídlo, spolehlivou wi-fi a ochotný personál. Spánek jim zpříjemňovala speciálně upravená křesla. Airbus urazil cestu ze Singapuru do New Yorku za 17 hodin, tedy o dvě hodiny rychleji než se čekalo. 

Kvalita samotného letu a hladina hluku, který letadlo vydává, byla podle Richarda Questa ze CNN překvapivě dobře snesitelná. V letadle Airbus A350-900ULR, které bylo vyrobeno speciálně na dlouhé lety, byla v přední části hladina hluku na 70 decibelech a vzadu dosahovala 80 decibelů.

Jídlo na palubě bylo prý přímo vynikající. Podávalo se mimo jiné hovězí maso s knedlíky a po celou dobu letu byly k dispozici horké nápoje a různé pochutiny. Celkem bylo 161 pasažérům podáno přes 500 chodů. Personál společnosti Singapore Arlines byl skvěle připravený a neztrácel úsměv a ochotu. 

Palubní sedadla jsou speciálně upravena, aby umožnila co nejpohodlnější odpočinek a zmírnila tím následky přeletu několika časovými zónami. K dispozici jsou i speciální brýle. Quest se navzdory době letu cítil poměrně komfortně a ukořistil několik hodin vydatného spánku, takzvaný jet lag by tak měl být snesitelný.

Richard Quest také radí, jak se na abnormálně dlouhý let připravit. Je podle něj dobré si před startem zacvičit a moc se nepřecpat. Richard si den před odletem dal pouze polévku a pár tyčinek.

Cestující měli k dispozici wi-fi, byli ale varováni, že během letu bude docházet k četným výpadkům signálu. Nakonec bylo ale výpadků málo a trvaly podstatně kratší dobu, než se očekávalo. Pasažéři tak byli po téměř celou dobu letu připojeni k internetu, takže se mohli bavit a vyřizovat své online záležitosti. Kromě toho byla k mání velká databáze filmů a videí. 

O dvě hodiny a čtvrtinu paliva méně

Nejdelší non stop let měl podle původních odhadů trvat 19 hodin. Airbus nakonec cestu urazil za 17 hodin a zhruba 20 minut. Odstartoval ze Singapuru a zamířil na sever, k New Yorku tak přiletěl přes Kanadu. Tato trasa je totiž nejrychlejší a nejméně náročná na palivo.

Speciální letadlo je zkonstruováno tak, že spaluje o celých 25 procent paliva méně, než jiná letadla stejné velikosti. Uvedla to společnost Airbus.

Doporučujeme
PPP150W ( 14. října 2018 08:35 )

Tak za 50 let tady možná lidstvo už nebude mít k smíchu pražádný důvod. Myslím, že země už si dlouho zacházení, jakého se jí od lidí dostává nenechá líbit. Lidstvo si ve své aroganci a honbě po mamonu vůbec nepřipouští, že Země je jen nepatrné zrnko ve vesmíru a svůj kosmický život si v klidu dožije bez čehokoli živého, stejně jako miliardy ostatních planet. Kosmos žádný život nepotřebuje. My jsme dostali šanci, kterou jsme pohrdli a ještě k tomu svou bezohledností ničíme životy těch, kteří by zde bez nás mohli být další miliony let. Jsme to největší zlo na planetě.

vihor ( 13. října 2018 23:08 )

Tak za 50. let se lidé těmto dlouhým letům budou už jenom smát, tak jako se smáli v době počátků mezikontinentálních letů zaoceánským parníkům. Nízkorychlostní lety v atmosféře jsou jen předehrou ke kosmickým skokům. Budoucnost bude vypadat asi tak jak připravuje Virgin Galactic. Tedy velké konvenční letadlo vynese na hranici atmosféry menší kosmickou loď. Ta se odpoutá, na hranici vesmíru se přesune po oběžné dráze mnohem větší rychlostí a poblíž cíle se zase snese do atmosféry, kde ji zachytí nosné atmosférické letadlo. Čili let odkudkoli kamkoli na Zemi bude trvat do tří hodin. Skončí celá ta paráda s business class, first class, vybranými pochoutkami, apod. tak jak skončila paráda zaoceánských parníků. Z pomalého atmosférického létání zůstane jen turistická zábava, k tomu účelu vzniknou asi mnohem větší letadla poháněná solárními panely a hybridními turbínami, takové létající hotely, podobně jako jsou dnes výletní lodě plovoucími hotely. Běžní lidé budou cestovat kosmickými skoky.

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa