Hrozný konec dovolené: Klienti museli čekat 12 hodin bez informací o zpožděném letu

Pokud se vaše letadlo zpozdí, díky webu nahrady.cz můžete získat až 15 tisíc odškodného
Pokud se vaše letadlo zpozdí, díky webu nahrady.cz můžete získat až 15 tisíc odškodného  (Autor: profimedia.cz)
Autor: sgr - 
20. června 2024
18:47

Klienti cestovní kanceláře EXIM tours si museli nečekaně prodloužit dovolenou a na Baleárských ostrovech čekali na odlet celkem 12 hodin. Podle jejich vlastního vyjádření je navíc letecká společnost Smartwings během čekání nijak nepodpořila.

Původní let z Mallorky do Prahy v 1:55 v noci na čtvrtek byl zpožděn o 20 hodin kvůli technickým problémům s letadlem. Komunikace ze strany cestovní kanceláře a letecké společnosti Smartwings bohužel selhala. Klienti si stěžovali na naprostou neochotu sdělit jakékoliv informace.

Delegátka jim položila telefon a na letištních informacích jim nikdo nevěděl nic říct. Cestující museli trávit čas na letišti bez jídla a pití. Vouchery na jídlo v hodnotě 12 eur dostali až v 4:00 ráno, kdy už bylo vše zavřené. Další vouchery dostali dopoledne, ale jen někteří. Teprve po 11 hodinách čekání se dozvěděli, že zpožděný let odletí ve 12:10. To se ale nakonec ukázalo jako omyl a skutečný odlet byl až v 21:20.

Podle zpravodajství PrahaIN Cestovní kancelář EXIM tours se za komplikace omluvila a klientům nakonec zajistila ubytování v hotelu na Mallorce. Tiskový mluvčí skupiny DER Touristik, kam EXIM tours spadá, zdůraznil, že v těchto situacích je na prvním místě bezpečnost klientů a dopravce musí před odletem letadla provést důkladnou kontrolu.

Zpoždění letu způsobilo klientům značné nepříjemnosti a stres. Mnoho z nich si stěžovalo na neprofesionální přístup cestovní kanceláře a letecké společnosti. Je důležité, aby se cestující v podobných případech znali svá práva.

V případě zpoždění letu mají nárok na kompenzaci, občerstvení a případně i ubytování. Informace o svých nárocích najdou na webových stránkách Evropské komise nebo na stránkách Sdružení českých spotřebitelů.

yarda ( 21. června 2024 11:13 )

Jednou jsem zažil, asi ještě před plyšákem, že jsem čekal na manželku až přiletí z nějaké konference na letiště co se ještě nejmenovalo Václava Havla, věděl jsem, kdy má přiletět. Ale nějak neletěla a nikdo mi nebyl schopen dát informaci, že kvůli sněhu letiště nepřijímá a neví se, kdy přijímat bude. Ani na žádné ceduli jsem to neviděl.
🙁 👎

dynaty ( 21. června 2024 06:59 )

titulek - hrůzný konec? 👎 nepříjemný ano, hrůzný ne

cervena_sedma ( 20. června 2024 23:21 )

Kolik lidí před r. 1989 pravidelně někam létalo?

UFO1 ( 20. června 2024 21:40 )

Dokud bylo ČSA takový bordel nebyl, prostě se po 89 zlikvidovalo vše....

Kapsa Kapsik ( 20. června 2024 21:11 )

Stava se to..To neni tramvaj...Lepsi poćkat i kdyby na letisti nekolik hodin, nez riskovat let z pośkozenym letadlem..

Notabene takovy let je dnes uż naśtesti vyloućeny, a padaly letadla k zemi kvuli zdanlive neproste pi..ovine,kdy se zdalo że je to v poho­de..­.NE.­.NENI­...

Zobrazit celou diskusi