Pondělí 29. dubna 2024
Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 23°C

Bude takhle vypadat konec světa? Vědci v nové studii popisují, jakým šíleným způsobem lidstvo zahyne!

ilustrační foto
ilustrační foto  (Autor: Profimedia, archiv)
Autor: hpe -
13. dubna 2024

Děsivá vědecká studie se zrodila na půdě Univerzity ve Warwicku v Anglii. Její výsledky předpovídají, že naší planetu pohltí rozpínající se Slunce. Panikařit však nemusíte. Žádné lidstvo totiž v té době už vůbec nemusí existovat… K apokalypse by mohlo dojít až za 6 miliard let.

Slunce vytváří teplo a světlo štěpením atomů vodíku na helium. Má to ale háček. Každá hvězda ve vesmíru má totiž jen omezené množství vodíku. Jakmile ho vyčerpá, nastává velký problém. Celková rovnováha je narušena. Vědci předpokládají, že Slunci zhruba za pět miliard let začne vodík postupně docházet. V důsledku toho se začne rozpínat. Slunce by tak mohlo být až stonásobně větší, než je teď.

V momentě, kdy Slunce už nebude disponovat žádným vodíkem, stane se z něj v závěrečném stadiu bílý trpaslík. Profesor Univerzity ve Warwicku Boris Gaensicke v článku Daily Mailu odhalil osud naší planety: „Než se ze Slunce stane bílý trpaslík, tak naší Zem pravděpodobně pohltí.“ Veškerý život na zemi by tak měl přestat existovat. Co se stane s ostatními planetami sluneční soustavy už tak jasné není. Nicméně jejich pozdější destrukce je nejspíše nevyhnutelná.

Bílí trpaslíci se chovají velice nepředvídatelně a dá se tak očekávat, že osud těles v jejich blízkosti bude velice chaotický a brutální. Planety, asteroidy i měsíce, které se přiblíží k hustému jádru bílého trpaslíka jsou doslova roztrhány na kusy. Ty se pak vlivem nárazů mezi sebou rozdrtí až na prach, který se časem rozptýlí do celého vesmíru.

Video  Neil Armstrong – malý krok pro člověka, velký skok pro lidstvo  - Videohub

Marek Badatel ( 14. dubna 2024 00:58 )

Otázkou je jakou podobu bude mít člověk pokud bude ještě existovat cca za 400 milionů let apod. A zda bude závislý jen na planetě Zemi nebo bude schopen přežít případné kataklyzma. Vzhledem k tomu jaký technologický skok udělalo lidstvo za posledních cca 200 let ani bych se tomu nedivil

krapotkin ( 13. dubna 2024 16:01 )

Asi to tak bude. Norové už chtějí zavádět den dlouhý 26 hodin. Není to kachna, píšou o tom v novinách, tak to musí být pravda. Přece nám nebudou lhát.

Miloslav Podhola ( 13. dubna 2024 15:09 )

To by bylo za dlouhý, předlouhý čas.
To dříve EU a Fialová vláda přispějí k jaderné válce a Slunci to bude šuma fuk!

Miloslav Podhola ( 13. dubna 2024 15:08 )

To by bylo za dlouhý, předlouhý čas.
To dříve EU a Fialová vláda přispějí k jaderné válce a Slunci to bude šuma fuk!

Uživatel_5701369 ( 13. dubna 2024 14:58 )

Ale žádný druh nemůže přežít více než jednotky, max desítky milionů let. Takže lidstvo tu nebude přirozenou cestou už za takových 50 mil let. Nebude ani památka, že tu lidstvo kdy bylo. Přitom příroda bude pokračovat dál.