Apple točil další reklamu v Praze: Bizarní spot má upozornit na ztrátu soukromí kvůli mobilním telefonům
Praha a potažmo celá Česká republika nadále zůstává miláčkem americké firmy Apple. Již v minulosti technologický gigant natáčel svůj spot na AirPods v jednom z pražských vnitrobloků a nyní nechal proběhnout shluk lidí po ulicích Starého Města. Záběry jsou součástí nové kampaně upozorňující na bezpečný systém soukromí, který operační systém iOS nabízí.
V nové reklamě s názvem Privacy on iPhone | Tracked sledujeme běžný den mladého muže, který si ráno zajde na kávu, sveze se taxíkem do práce, z kanceláře zajde nakoupit a následně se vrátí unavený k sobě domů. Při každém dalším kroku jej však sleduje čím dál více lidí a ví o něm víc a víc informací.
Apple videem reaguje na problém, o kterém víme už dávno - různé platformy o nás sbírají personální data, které využívají ke svým obchodním cílům. Globální aplikace Facebook prakticky vydělává jen díky personalizovaným reklamám, které nabízí jiným firmám na základě sesbíraných dat.
Tvůrce iPhonů však v nedávné aktualizaci iOS 14.5 přinesl funkci Tracking Transparency, jež aplikacím nedobrovolný sběr dat prakticky znemožňuje. Uživatelé iPhonů a iPadů dostávají novou možnost si sami určit, zda data s aplikacemi chtějí pro reklamní účely sdílet. Podle průzkumu magazínu Apple Insider se naprostá většina rozhodla svá data chránit.
Pro českého diváka jsou ale samozřejmě nejzajímavější lokality, kde se nová reklama natáčela. Server czechcrunch.cz, který o novém spotu informoval, sepsal pro čtenáře seznam všech pražských oblastí jako Národní divadlo, Jungmannovo náměstí, Právnická fakulta Univerzity Karlovy, Hotel Astoria či bubenečská kavárna Místo, kde spot začíná. Příběh má pro hrdinu, ale i všechny uživatele Apple šťastný konec - dotěrní „sběrači dat“ po zapnutí funkce ihned zmizí.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.