Maturita z matematiky bude na gymnáziích a lyceích povinná. Jinde jí unikli

Autor: ČTK, val - 
19. prosince 2016
14:30

Počínaje školním rokem 2020/2021 budou žáci gymnázií a lyceí povinně maturovat z matematiky. Rozhodla o tom na svém pondělním jednání vláda, a to jednomyslně. O matematice jako povinném předmětu maturity na dalších typech škol bude kabinet znovu rozhodovat do konce února.

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) novinářům řekla, že neuspěla s návrhem, aby u maturity předvedli povinně své znalosti matematiky i studenti odborných škol. Do února má přinést návrh zohledňující připomínky ministrů.

Valachová navrhovala, aby odborné školy a učňovské školy zavedly povinnou maturitu z matematiky od roku 2021/2022 nebo až od školního roku následujícího. Netýkalo by se to zdravotnických a sociálních oborů a také uměleckých škol.

Rozprava na vládě podle ministryně přinesla všechna možná stanoviska a Valachová nepředpokládá, že by na návrhu něco zásadního měnila. Plánuje ale v lednu uspořádat ještě jeden kulatý stůl s odbornými asociacemi ve školství.

e.44 ( 19. prosince 2016 18:39 )

Do Švédska, Dánska, Německa, Rakouska nebo do Itálie? Pokud je tobě jedno, že tvoje potomstvo, ty blbe vyzkratovanej, bude češtinu, dějepis a další předměty učit hovado, který je nic nenaučí, jelikož ten co by je něco naučil kvůli debilní matuře z matiky, která by mu v životě byla stejně zcela k hovnu, se na peďárnu nedostane, to je tvůj problém. Já maturu z matiky mám a je mi úplně k ničemu jako 90% těch co jí maj. Zkrátka středoškolskou matiku k životu skoro nikdo nepotřebuje. I v obchodování a podnikání je to co se na střední (která na to není přímo zaměřená)učí, neupotřebitelné.

e.44 ( 19. prosince 2016 17:49 )

Konečně něco rozumného. Povinná maturita z matematiky by zbytečně pohřbila šance na vyšší vzdělání lidí s uměleckým, literárním a hudebním talentem, lidí studujících humanitní a pedagogické obory a spousty dalších. To, že na matematiku na maturitní úrovni nemá talent víc jak polovina populace, je už dávno známé a to, že se jí bez pochopení nabiflují aby udělali maturitu aspoň na dostatečnou, to je k ničemu, stejně už to nikdy v životě nepoužijí. Vždyť to rozdělení lidí podle talentu na matiku je nejzřetelnější právě na kantorech. Ti co mají talent na matematiku, ti mají specializaci matika, fyzika třeba plus chemie, ti co ho nemají učí češtinu, literaturu, dějepis, cizí jazyky, .... a většina z těch druhých by maturitu z matematiky nezvládla, rozhodně ne obstojně, hlavně né ti, co jsou skutečně dobří na jazyky a dokáží je učit tak, že je skutečně naučej a jsou díky tomu u studentů a žáků oblíbení. Když to vezmu podle profesora, co ho měla dcera na dějepis, češtinu a na dramaťák, tak ten byl vážně skvělej. Dokázal všechno skloubit dohromady, takže jeho studenti na konci druháku zvládli dvouhodinové divadelní představení historické hry v angličtině, a to včetně improvizací, jelikož jazyk skutečně zvládali. A přitom jeho matematický talent stačil sotva na kupecké počty. Všechno co bylo nutné spočítat kolem nákladů na představení museli spočítat studenti. Ale nikomu z nich to nevadilo, jelikož to co on, by je jiný nenaučil. Třeba to co učilo mě dějepis na střední, to byl MAT/FYZ co vzal dějepis jako vedlejšák. Ten vždycky půl hodiny diktoval látku, pak čtvrt hodiny zkoušel látku z minulé hodiny, kdo se jí zvládnul doslova nabiflovat, ten měl vyhráno, to že si po týdnu už z toho nikdo nic nepamatoval, to je jasný, takže učení k ničemu.

žanyn ( 19. prosince 2016 17:41 )

Souhlas. A podle typu školy či lycea se provede náročnost. To co se ozývá jsou jen výkřiky lenochů a vy...ánků. Prostě se navrátit k dobrým kořenům školství. A další obory dávat podle zaměření. Technické - fyzika, chemie, humanitní zase biologie dějepis, literstura a t.p. Nakonec vesměs všichni ti, co dnes hýbou průmyslem a výrobou jsou z oné "staré školy".

zednik ( 19. prosince 2016 14:59 )

Nevím jestli okruh maturitních otázek bude stejný pro gymply a lycea. Pokud ano, neumím si fakt představit co by pak s tou matikou dělali maturanti na odborných a učňovských školách

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa