Zeman schválil Ovčáčkovi ovci. Doprovodí jeho televizní kanál

Nový mediální projekt OVTV – tedy Ovčáčkovy televize – má oficiálně svoje logo. Do něho je zapracována »ovečka«, zjevná narážka na příjmení prezidentova mluvčího, barvy české vlajky, a před uveřejněním jej musela posvětit sama hlava státu.
Hradní mluvčí Jiří Ovčáček (37) o tom informoval Blesk. „Po poradě s panem prezidentem a také s mými spolupracovníky jsme vybrali toto logo. Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi zaslali své návrhy, bylo jich ke dvěma desítkám,“ zmínil fakt, že do hledání vizuální podoby zapojil i občany. Někteří už předtím na internetu vtipkovali, že zkratka projektu spíše než »Ovčáčkova televize« znamená »TV Ovar«. Právě název této vepřové pochoutky je totiž v politice jednou z přezdívek pro českého prezidenta.
OVTV bude podle Ovčáčka možností pro občany dostat nezkreslené informace o aktivitách prezidenta Miloše Zemana (71). Už v minulých týdnech experimentoval hradní štáb s vysíláním prezidentových tiskovek a setkání s občany v krajích na sociální síti Twitter. Nově se budou přímé přenosy zobrazovat i na další platformě – Facebooku. Ovčáček se při návštěvě prezidenta v Jihočeském kraji, která probíhala na konci předminulého týdne, pochlubil úspěchem. „Počet zobrazení videí z akcí v kraji k dnešnímu odpoledni: 53 300,“ sdělil internetovým uživatelům.
Takhle vypadal jeden z prvních návrhů:
I bez zevrubné mediální analýzy je jasné, že vznik internetové hradní OVTV je reakcí na práci médií kritizujících Zemanovy výroky i kroky. Nejzjevnější je v tomto ohledu konflikt mezi Hradem a veřejnoprávní Českou televizí, kterou Zeman považuje za hlásnou troubu některých politických stran, zejména TOP 09. Prezident dokonce navrhl, aby koncesionářské poplatky, z nichž je dotován její provoz, byly pro uživatele dobrovolné. To v České televizi vyvolalo odpor a vlnu nesouhlasu.