Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Valachová chce reklamu na inkluzi za 56 milionů. Experti: Výsledek nejistý

Inkluze poběží v televizi. Do poloviny června vybere ministerstvo školství Kateřiny Valachové (ČSSD) agenturu, která vyrobí vysvětlující reklamní spoty.
Inkluze poběží v televizi. Do poloviny června vybere ministerstvo školství Kateřiny Valachové (ČSSD) agenturu, která vyrobí vysvětlující reklamní spoty.  (Autor: Blesk / Robert Klejch, scom)
Autor: zst - 
21. dubna 2016
13:55

Televizní reklamy a inzerce v médiích za 56 milionů korun. To je plán ministerstva školství (MŠMT), jak převážit misky „inkluzivních vah“ na svoji stranu. Obavy a nejistota jsou totiž zatím silnější než ministerské chlácholení. Podle odborníků reklama v této podobě může, ale také nemusí pomoci. Informovala o tom Mladá fronta Dnes.

Informační kampaň bude podle resortu Kateřiny Valachové (ČSSD) cílena na čerpání evropských peněz. „Cílem kampaně je zvýšit povědomí o Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, jeho zaměření a o aktuálních výzvách a dále podpořit zájem o čerpání z tohoto operačního programu,“ napsalo tiskové oddělení ministerstva.

Peníze jsou sice na propagaci přímo určeny, mohly ale jít například na zaplacení odborníků, kteří budou smysl inkluze vysvětlovat veřejnosti i učitelům. Stejně tak bylo možné nakoupit suvenýry nebo cokoliv s podobným účelem. Místo toho vznikne reklama v médiích.

Reklama na maturitu bez maturanta

S televizní reklamou navíc nemá ministerstvo dobré zkušenosti. Podobně řešilo například propagaci reformy maturit. Tváří se stal například fotbalista Václav Kadlec, ten ale dodnes zkoušku dospělosti nesložil. Kampaň se točila v roce 2010 a stála 10,6 milionu korun.

„Reklamní kampaň nemůže u tak kontroverzního tématu otočit veřejné mínění, je tu riziko, že spíš utvrdí ve stávajících postojích,“ řekl k nápadu Vlastimil Nečas z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jeho kolegyně z fakulty Petra Koudelková má ale opačný názor.

„Pokud budou spoty šikovně udělané a zapojí psychologické taktiky, tak mohou. Bude záležet na zpracování,“ míní členka katedry marketingu. Kampaň by podle ní především měla začít v dostatečném předstihu. „Myslím, že 56 milionů je ale poměrně hodně peněz. Obecně platí, že čím déle a čím intenzivněji ta komunikace probíhá, tím lépe se dostane do podvědomí. Na druhou stranu se ale nesmí zprotivit. Takže zhruba 3-4 týdny, maximálně měsíc a půl,“ dodává k ideální délce kampaně Koudelková.

„Když je spot dobrý a zabrnká na emoce lidí, vždycky může zafungovat. Od toho spoty jsou. Jelikož jsem proti inkluzi a myslím, že to nebude mít zdravé následky, spot bych na to téma netočil,“ poznamenal pro Mladou frontu Dnes režisér Filip Renč, který je podepsaný pod dopravně-bezpečnostní kampaní Nemyslíš, zaplatíš. Ta pro srovnání stála 150 milionů korun a zadávalo si ji ministerstvo dopravy.

Video se připravuje ...
Další videa