Pavle Béme, proč jsi tolik lhal?
Lhal, lhal, lhal! Co jiného se dá říct o exprimátorovi Pavlu Bémovi?! Magistrát totiž zveřejnil smlouvy a další dokumenty ke stavbě tunelového komplexu Blanka. K nahlédnutí je i smlouva s Metrostavem… Z ní je jasné, že Bém musel moc dobře vědět, že se Blanka neotevře v roce 2011, a už v březnu 2010 měl na stole papíry, které dokazovaly, že se cena určitě zvýší!
Ukázalo se ale, že stavba bude dražší až o deset miliard! Kde se takové navýšení vzalo? A kdo za to může? Bém to teď neřeší a po odhalení prodražení se raději pustil do nového vedení magistrátu. To prohlásilo, že na Blanku dá z rozpočtu méně peněz a stavba skončí až v roce 2014! „Prodloužení výstavby tunelového komplexu okruhu považuji za fatální selhání nového politického vedení města,“ uvedl už minulý týden Pavel Bém. Ke skokovému prodražení Blanky se ale nevyjádřil! A včera neokomentoval ani zveřejnění smluv s Metrostavem! Poslední dodatek ke smlouvám, který ukazuje na navýšení ceny kvůli změně výše DPH, pochází z března loňského roku. A o tom určitě Bém věděl. Telefon měl včera vypnutý…
Podle všeho to vypadá, že tohle jsou nejdražší kilometry v Praze. „Nárůst ceny je takový, že ji skutečně nejsme schopni zaplatit, protože to je skokový nárůst, oproti původně uvažovaným 26 miliardám jít na 35,“ vyjádřil se nynější primátor Bohuslav Svoboda. Jeden kilometr tunelu Blanka tak Prahu vyjde na 5,5 miliardy korun!
Co všechno tvrdil:
1. 1. 2008
Pavel Bém se v roce 2008 vsadil se sdružením Auto*- mat, že rozpočet za Blanku nepřesáhne schválených 25,7 miliardy korun. Když sázku prohraje, odpracuje prý pro sdružení padesát hodin veřejně prospěšných prací. 18. 8. 2008 „Stavba městského okruhu je naplánována do roku 2011. A až bude Blanka stát, tak to bude nejdelší městský tunel v Evropě.“
23. 2. 2009
„Při budování tunelového komplexu Blanka už Metrostav proinvestoval tři a půl miliardy korun. I přes nehody při ražbě ve Stromovce by cena za stavbu neměla být vyšší, než s jakou firma v soutěži zvítězila.“
9. 3. 2009
„Už v roce 2011 se počítá s napojením na Břevnovskou radiálu. A také na Letné s vjezdy do tunelu.“
9. 2. 2011
„Stavba Blanky navzdory mimořádným událostem, jakými byly propady půdy při ražbě, probíhala podle harmonogramu a ve smluvně vázaných nákladech.“ Jediným nákladem navíc podle něj byla nařízení báňského úřadu o změně ražby po posledním pr
všude jinde jdou okamžitě z kola ven a majetky se zabavují u nás nato ale nikdo neútočí tak se jen furt kecá můžeme si za to sami co jsme si zvolili to taky máme a pokud už konečně neřekneme dost tak to bude pořád stejný ba ještě horší