Do čtvrtého ročníku tohoto ocenění se přihlásilo 89 projektů. Porotu nejvíce zaujala Mapa společenských stereotypů, což je interaktivní materiál, který má pomoci učitelům i žákům při práci s tímto tématem. Jeho součástí je i metodika a tipy pro využití ve výuce.
Druhé místo u odborníků obsadily Příběhy našich sousedů organizace Post Bellum, který děti seznamuje se vzpomínkami pamětníků. Za doprovodu svých učitelů a lidí z Post Bellum se žáci osmých a devátých ročníků ZŠ na několik měsíců stávají rozhlasovými nebo televizními dokumentaristy.
Na podporu zdravých vztahů mezi generacemi je zaměřen program Povídej, v němž se setkávají děti z mateřských nebo základních škol se seniory z domovů či klubů. Porota mu udělila třetí cenu.
V internetovém hlasování měl největší podporu veřejnosti projekt Výluka. Za ním skončily dva projekty Masarykovy univerzity v Brně. Druhou příčku obsadila Badatelna, což je série populárně-naučných videí, která představují zajímavé pokusy z fyziky či chemie. Formát má přiblížit vědu dětem i dospělým.
Třetí příčku obsadil projekt Science slam MUNI. Poskytuje prostor pro setkávání vědců s širokou veřejností. Cílem je diskutovat o vědě také s lidmi, kteří k ní mají zdánlivě daleko.
Díky svému dlouhodobému a systematickému přínosu vzdělávání byl do Auly slávy uveden Sokol. Pořadatelé ho ocenili jako jednoho z mála akademiků, který veřejně vystupuje a komentuje dění ve společnosti. "Daří se mu respektujícím způsobem komunikovat s mladou generací, je neúnavným propagátorem wikipedie a spoluautorem projektu Senioři píší wikipedii," uvedli organizátoři. Sokol v říjnu obdržel cenu Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97.