"Naplňuje to takovou mojí představu o tom, co by měl umět inženýr, že by měl znát nejen ty teoretické základy, ale musí být schopen ty základy nějakým způsobem přetavit v konkrétní inženýrské dílo. Myslím si, že ta formule je důkazem toho, že to naši studenti umí," řekl rektor univerzity Ivo Vondrák.

Svůj výtvor by studenti už letos v létě chtěli představit na mezinárodní soutěži studentských formulí Formula Student, která vznikla v USA a později se přesunula i do Evropy. "V současné chvíli je v této soutěži zapojena prakticky každá technická vysoká škola. My jsme se soutěže také chtěli začít účastnit," vysvětlil počáteční motiv pro sestavení formule Kállai.

Nejprve studenti podle něj začali s vývojem rámu formule a postupně navrhovali jednotlivé komponenty, jako například zavěšení, řízení nebo pohonnou jednotku. "Máme karbonovou karosérii, kterou jsme vyvinuli s kolegy designéry. Nejsložitější asi bylo vyhovět všem pravidlům soutěže, například konstrukce rámu musí být nějakým způsobem bezpečná, tuhá, jsou tam dány nějaké rozměry. Občas tohle dodržet bylo docela těžké vzhledem k tomu, že se do formule musí vejít jezdec," uvedl Kállai.

Za největší přínos projektu považuje to, že se konstrukční tým naučil více technicky myslet. "Účelem studentské soutěže je to, aby studenti trošku pronikli do praxe. Měli jsme pevně daný konstrukční celek, který máme navrhnout, a museli jsme si s tím nějakým způsobem poradit," řekl Kállai.

Jádro týmu, který se podílel na výrobě, podle něj tvořilo asi 20 studentů a také pedagogové. V létě by se studenti chtěli účastnit studentských závodů v Hradci Králové. Soutěž má kromě statické části, v níž se hodnotí například design, také dynamickou část, kde se formule prezentují při závodech. "Je nám jasné, že u té první generace naší formule úplně konkurenceschopní nejsme. Chceme být ale adekvátními soupeři," podotkl Kállai, podle něhož se ve škole začalo pracovat na vývoji další formule.