BigBoard se loni dostal do sporu s městem kvůli novým pražským stavebním předpisům, které zakazují reklamu nad šest metrů čtverečních. Firma tehdy spustila kampaň proti exprimátorovi Tomáši Hudečkovi.

"Dopis jsme dali na podatelnu magistrátu v úterý 6. ledna, a to pro paní primátorku Adrianu Krnáčovou i ostatní radní. Pro Prahu by společný projekt byl výhodný, v řadě světových měst takové modely dobře fungují," řekl ČTK šéf BigBoardu Richard Fuxa.

V nové firmě by mělo podle BigBoardu město podíl a své zástupce v dozorčí radě i představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích, Praha by do firmy vložila tyto pozemky. BigBoard by se dále o staral o nosiče a společná firma by odstraňovala i černou reklamu. "Část výdělku by šla do fondu, z kterého by nelegální reklama byla odstraňována," uvedl Fuxa.

Podle Fuxy by se v Praze nezvýšil počet obřích billboardů. "Naopak by je Praha mohla regulovat," tvrdí. Firma BigBoard by existovala dál vedle PR a podnikala by na soukromých pozemcích. "Na městských by billboardy provozovala právě nově založená akciová společnost," dodal.

Jak se k nabídce Praha postaví, není zatím jasné. "Dopis jsem zatím ještě neviděla. Až se s ním seznámí a až jej projednám s kolegy, pak k němu zaujmeme stanovisko," uvedla Krnáčová.

BigBoard před říjnovými volbami spustil silnou mediální kampaň, v níž kritizoval Hudečka (bezp.; dříve TOP 09), který stavební předpisy prosadil a obhajoval. Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítala odborná veřejnost a developeři.

Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního měst a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.