Mapy učebního pokroku, které jsou určeny pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií, aktivně využívá 52 škol. Registrací na portál však zájem o tuto myšlenku projevilo 158 vzdělávacích institucí. Vzhledem k financování projektu z evropských dotací jsou ve statistikách zahrnuty jen mimopražské školy.
Mapy učebního pokroku v šesti předmětových oblastech (matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti, češtině, angličtině a společenských vědách) nabízejí šest úrovní podle jednotlivých dovedností žáka. Dávají dětem konkrétnější informaci a zpětnou vazbu než známky, které podle autorů projektu děti nemotivují a nevedou dál. Navíc děti získávají lepší představu o tom, kam výuka směřuje.
V rámci jednotlivých předmětových oblastí je možné odděleně hodnotit dílčí kompetence, například čtení, poslech a písemný nebo ústní projev. Autoři projektu během jeho realizace zjistili, že řada škol podobné přístupy k hodnocení žáků využívá, například žákovská portfolia nebo slovní hodnocení. Pokud se učitelům poskytne podpora a považují ji za smysluplnou, rádi ji využijí. "To prostředí není tak zabetonované, jak se může na první pohled zdát," poznamenal Drnek.
Školy podle něj mapy učebního pokroku zpravidla využívají jako doplněk ke standardnímu hodnocení. Významnou roli totiž hrají také rodiče, pro něž jsou známky přehlednější.
I když financování projektu z evropských prostředků skončilo, bude aplikace a včetně všech materiálů dostupná nadále zdarma. "Pro nás není moc náročné ji provozovat, největší práce byla uvést to v život," poznamenal Drnek. Uvažuje se o tom, že by školám byla nabídnuta možnost využít strukturu aplikace pro vytvoření vlastního systému hodnocení.
V ideálním případě by ve dvouletých až tříletých intervalech měly materiály procházet revizí, což už by si vyžádalo finanční náklady v řádech milionů. "Nejdražší jsou na tom lidé, kteří by to měli udělat. Pokud to má být kvalitní, tak je potřeba je zaplatit," doplnil Drnek.
V návaznosti na Mapy učebního pokroku Scio na vlastní náklady vyvinulo obdobnou webovou aplikaci Druhá noha, která monitoruje takzvané měkké dovednosti žáků základních škol.