"Oprava lodi bude kompromisem mezi požadavky památkářů a technických norem pro plavidla. Loď bude moct jezdit bez jakýchkoliv omezení. Získá některé nové prvky, které však cestující neuvidí. Pod palubou budou například nové příčky, paluba nebude dřevěná, ale kovová. Na ní však bude takový povrch, aby cestující nepoznal, že je jiná než původní," řekl Seitl. Lodi zůstane typický elektromotor z tehdejších tramvají, zůstanou také tramvajová okna. Příbuznost s tramvajemi je u brněnských lodí unikátní, stavěli je tehdejší zaměstnanci dopravního podniku.
Loď bude od příštího roku jezdit na vybraných spojích, při zvláštních akcích či jako posila pravidelné dopravy. "Budeme ji využívat při různých dalších akcích, které se budou na přehradě konat," řekl Seitl. Loď se přidá k historickým provozním tramvajím, trolejbusům a autobusům, které podnik představí kompletně letos při oslavách 150 let brněnské MHD.
Zatím není zřejmé, jak se loď bude jmenovat, protože jméno Dallas nese i jedna z pěti nových lodí, které plují po přehradě od roku 2011. Původně se jmenovala Moskva, což je jedna z alternativ budoucího jména. Cena za opravu je zhruba 15 milionů korun, podnik požádal o dotaci ministerstvo pro místní rozvoj.
Loď stála na břehu přehrady téměř osm let a čekala na své budoucí využití. Dopravní podnik původně usiloval o prodej plavidla, protože neměl peníze na jeho opravu. Když se z lodi stala památka, nechal ji stát dočasně venku a až poměrně nedávno se rozhodl ji opravit. Na palubu se vejde 280 cestujících a je druhou nejstarší ze všech lodí, které kdy v Brně byly.
Letošní plavební sezona začne slavnostně v sobotu 13. dubna.