Stanice v Utahu funguje na principu výběrových řízení, hlásí se tam mise s různým záměrem a programem. Je to nevládní organizace a je na každém, jak si sežene peníze a co tam bude dělat, vysvětlil Tuček. "My jsme byli první, kdo přišel s nápadem natočit tam film. A možná, že dospěli k tomu, k čemu jsme dospěli i my - že pro budoucí kolonizaci jsou filmové štáby vhodné těleso. Každý je zvyklý improvizovat, dělat víc funkcí najednou a vědět, proč přiletěl a že chce i odletět," popsal své zkušenosti.
Příběh filmu se odehrává v situaci, která připomíná kdysi ambiciózní, ale dávno zapomenuté plány na osídlení planety Mars. Jejich připomínkou zůstala pouze opuštěná základna obývaná osamělým robotem. Ticho a klid rudé planety naruší až česká posádka financovaná ze soukromých zdrojů, jejíž členy na misi dovedly důvody více než rozdílné. Mecenáš výpravy by třeba rád své snoubence splnil přání a oženil se s ní na Marsu.
Ve filmu hrají z velké části herci spjatí s divadelním souborem Vosto5 - Halka Třešňáková, Jiří Havelka, Tomáš Jeřábek, Petr Prokop, Petra Nesvačilová, ale také Tereza Nvotová, která s Tučkem pracovala na scénáři, nebo Ondřej Doule, architekt, který se zabývá pobytem člověka ve vesmíru a architekturou ve vesmíru a má za sebou spolupráci s NASA. "Sehrál v našem projektu zásadní roli, byl jeho strůjcem, na stanici předtím absolvoval skutečný vědecký pobyt," popsal Tuček zrod filmu.
"Nikdy jsem nechtěl letět do vesmíru a ani natáčení neznamenalo, že bychom letěli do vesmíru. Chtěl jsem letět do Ameriky," uvedl. "Film je o kolonizaci jiných planet a cestou, kterou jsme podnikli z Colorada do Utahu, jsme šli cestou tehdejších dobyvatelů Divokého západu," uvedl. Tamní zjištění pro něj prý bylo motivující paralelou s tím, jak může vypadat kolonizace jakéhokoli vesmírného tělesa, která bude spojená s bojem o suroviny a vykolíkováním území na úkor někoho jiného. "To asi čeká lidstvo kdekoli a kdykoli s jedinou možná výhodou, že tam nebude muset nikoho vyvraždit," zamýšlí se režisér.
Benjamin Tuček natočil v roce 2002 svůj hraný debut Děvčátko. S Markem Najbrtem a Robertem Geislerem je scenáristou filmů Mistři, Protektor a Polski film. Je spoluautorem satirického seriálu Kancelář Blaník o fiktivním pražském lobbistovi a spolupracoval i na filmu Prezident Blaník. Připravuje film Radio Stalin o známém pražském Radiu 1.