Navrhovaná oprava má zhodnotit hamr, který je považován za největší a nejvýznamnější památku svého druhu v ČR. Hamr je sice stále provozuschopný, ale jeho stroje a pohon jsou už v nevyhovujícím technickém stavu. Rekonstrukce má uchovat jejich funkčnost. Třeba elektroinstalace, která nutně potřebuje opravu, je z poloviny minulého století.
Součástí připraveného projektu je i instalace expozice o železářství a hamernictví na Rokycansku a vybudování vyhovujícího sociálního zázemí pro návštěvníky. Zázemí ale nepatří mezi uznatelné náklady projektu a nebude se na něj vztahovat dotace. Kraj proto počítá s tím, že zaplatí kolem 770.000 korun jako podíl na projektu podpořeném dotací a další víc než tři miliony korun na zlepšení zázemí pro návštěvníky, řekl Šobr.
Před pěti lety hamr dokončil jinou velkou opravu, a to vodního náhonu. Se zhruba jedenáctimilionovými náklady i tehdy pomohla dotace. Letité nánosy bahna způsobily, že voda v náhonu stála a technické zařízení hamru tak bylo mimo provoz. Bylo proto nutné asi 900 metrů dlouhý náhon kompletně odbahnit a zpevnit břehy.
V Dobřívě se železo vyrábělo od počátku 14. do poloviny 20. století. Dnešní zděná budova hamru byla postavena začátkem 19. století na místě starších dřevěných hamrů z let 1658 a 1701. Bohaté strojní vybavení pochází z 19. století, z roku 1901 i z pozdější doby. V roce 2014 navštívilo hamr, který je otevřený pět dní v týdnu od dubna do října, téměř 8200 návštěvníků, z toho přes 2300 lidí přišlo třetí květnovou sobotu na tradiční Hamernický den.