Rekonstrukce objektu si podle něj vyžádá 70 až 90 milionů korun. Podnikatel chtěl původně využít evropskou dotaci z Regionálního operačního programu Střední Morava, získal ji původně ve výši 30 milionů korun, poté se však snížila a Samohýl ji nakonec také kvůli složitosti odmítl.

"Zatím je udělaná nová střecha, protože objektem protékala voda. Udělá se izolace, vymění okna, podlahy, schodiště. Bude také recepce pro návštěvníky s parkovištěm," uvedl Samohýl, který je předsedou představenstva společnost Samohýl Motor Holding, jež nabízí auta devíti značek.

Nejstarším kusem v Samohýlově sbírce je motor firmy Daimler z roku 1896, který byl původně v motorovém kočáru. Nejstarším vozem je Benz Parsifal z roku 1903, následuje řada Laurin&Klement. "Motorky jsou od roku 1901 a auta od roku 1905, řada jde až do 30. let," podotkl Samohýl, podle nějž budou z této řady v muzeu tři desítky aut, například mercedesů bude 40.

Jeho soukromou sbírku si už nyní jezdí prohlížet stovky lidí z celé Evropy, vozy jsou vystavené v jednom z autosalonů a uskladněné v halách. "Jezdí sem německé skupiny, vidět pět kompresorových osmiválcových mercedesů v jednom místě, to je zážitek. Taky unikátní Alfu Romeo, kterou nemají ani v Itálii, nebo sbírku deseti vozů Bugatti vedle sebe," podotkl sběratel. Jeho sbírka se neustále rozrůstá. Své vysněné auto, které však nechtěl Samohýl prozradit, si nadělí k nynějším 60. narozeninám.

Podnikatel auta často půjčuje filmařům, naposledy například do snímku Lída Baarová. "Je tam asi pět aut, i speciální auto pro Hitlera, jak přijíždí do opery v mercedesu. Samotná Lída Baarová měla dvousedadlový kabriolet," poznamenal Samohýl. V minulosti se jeho vozy objevily například v seriálu Četnické humoresky.