Firma v březnu 2009 nabídla a posléze také poskytovala 131 lékárnám v Česku dary za nákup určitého množství přípravku Emoxen Gel. Šlo například o kávovar, cestovní tašku na kolečkách, koupelnovou sadu v dárkové krabici, dalekohled, osobní váhu, kuchyňskou váhu a kosmetickou dámskou tašku. Lékárny firma lákala reklamním nabídkovým katalogem.
Podle NSS firma skutečně porušila zákon o regulaci reklamy. Podle zákona totiž farmaceutické firmy v reklamě orientované na odborníky nemohou nabízet, slibovat nebo poskytovat dary a jiný prospěch. Výjimkou jsou dary nepatrné hodnoty, jež mají vztah k odborné činnosti.
Firma Walmark v kasační stížnosti uváděla, že za odborníky lze v kontextu zákona považovat pouze lékárníky, kteří skutečně vydávají léčivé přípravy, a nikoliv právnické osoby či provozovatele. Nabízení dárků lékárně jako právnické osobě proto údajně nemůže být správním deliktem.
Podle NSS ale zákon pojem odborník neomezuje pouze na konkrétní fyzické osoby oprávněné k předepisování nebo výdeji léčivých přípravků. "Právě s uvědoměním, že právnické osoby jsou fiktivními útvary, je zřejmé, nakolik byl postup stěžovatelky účelový," stojí v rozhodnutí NSS.