"Opatření na trolejbusových tratích se v zimním provozu osvědčilo. Námraza na vedení nepřilne, a pokud ano, dá se lehce odstranit bez poškození našich vozů. Proto jsme se rozhodli zařízení zakoupit i pro tramvaj," uvedl generální ředitel Miloš Havránek.
Zatímco trolejbus používá k ochraně ekofridex, u tramvaje bude dopravní podnik testovat glycerinovou emulzi. Během zimy podnik bude moct porovnat účinnost obou směsí.
Vznik námrazy na trolejovém vedení mají omezit i speciální uhlíkové pantografové lišty, které jsou na všech tramvajích. Jejich výhodou je měděná náběhová hrana, která vznik námrazy eliminuje.
Problémy s námrazou bývají v zimě nejčastěji na tratích kolem řek, což je údolí Svratky z Pisárek k přehradě nebo část trati v Obřanech či Maloměřicích. Obrovské problémy s namrzáním trolejí zaznamenal podnik počátkem prosince 2014, kdy celou republiku ochromilo intenzivní mrznoucí mrholení a tramvaje i trolejbusy zůstaly řadu hodin uvězněné na tratích.
mei ktp