"Dostali jsme úřední razítko, že můžeme do vzduchu, odletěli jsme zkušební certifikační let a odevzdali všechny potřebné doklady. Teď už čekáme jen na dokončení formálního procesu certifikace, osvědčení by nám mělo přijít během pár dnů až týdnů," uvedl Prokop. Ve světové premiéře se letoun ΦNIX představil na jarním leteckém veletrhu v německém Friedrichshafenu.
ΦNIX je v podstatě větroň, doplněný elektromotorem. Na baterii vydrží letět minimálně 2,5 hodiny, v kombinaci s klouzavým letem zvládne na jedno nabití až 350 kilometrů. K vývoji letounu se spojila letecká firma Phoenix Air z Letohradu s producentem elektronických systémů MGM Compro ze Zlína a pražským výrobcem nabíječek PEG.
Cílem je dodávat na trh elektroletadla zároveň s velkokapacitními nabíječkami PEG, řekl serveru Prokop. "Náš systém je schopen nabít baterii letadla na 80 procent kapacity za 20 minut, zároveň má na letištích sloužit k dobíjení elektroaut a jakýchkoliv dalších vozidel na elektřinu," doplnil.