Elektromobilita i autonomní vozidla mají ekonomické opodstatnění a všechny věci, které se ekonomicky vyplatí, se podle Palíška dokážou rychle prosadit. "Ve chvíli, kdy bude mobilita služba, ztratí další generace potřebu vlastnit auto, které bude zabírat celý den někde místo, a využít ho na několikaminutový přesun z místa A do místa B. To je ekonomický nesmysl," řekl Palíšek.

Siemens je jednou z mnoha společností, která se elektromobilitě věnuje, a nabízí ucelenou řadu nabíjecích stanic a také velkokapacitní bateriové úložiště. V době elektromobility bude potřeba řešit výkyvy v poptávce během dne. "Úložiště v době přebytku může elektřinu ukládat a v době velké poptávky vracet do sítě," uvedl Palíšek.

Jeho tip, kdy se autonomní vozidla stanou běžnou součástí našich životů, je rok 2025. "Vývoji se věnuje řada firem, některé se o výsledky ani nedělí a nevíme o nich. Automobilky se s tím musejí vypořádat, ale každá pracuje na tom, aby v roce 2020 nabídla nějaké elektroauto. Ve chvíli, kdy autonomní auta na elektřinu začnou jezdit, bude vývoj výrazně rychlejší a zkrátí se inovační cyklus. Dnes je životnost auta zhruba deset let. Když bude jezdit třeba 20 hodin denně, opotřebuje se mnohem rychleji," řekl Palíšek. Vývoj autonomního řízení je dnes podle něj ve stavu, kdy auto bez řidiče dokáže jet po definované trase a brzy už dokáže projet požadovanou trasu bez ovlivnění řidičem.