Rekonstrukce autobusového nádraží v Prachaticích začala na přelomu května a června. Firma zachová šikmé stání u budovy a první průjezdné nástupiště, obě nástupiště zvětší, aby zůstalo 12 odjezdových míst. Ostatní nástupiště zruší, čímž získá prostor pro parkování autobusů, které dosud musely parkovat po okrajích nádraží. Nástupiště budou zastřešená s novým vybavením včetně informačního systému, nová bude i kanalizace. Přes 80 procent nákladů pokryje dotace ministerstva pro místní rozvoj.

ČSAD Autobusy České Budějovice měly loni tržby 147 milionů, což je podle údajů z výroční zprávy za rok 2016 meziroční pokles o necelých pět procent. Provozní zisk naopak stoupl o dvě procenta na 10,7 milionu Kč. Firma vyřadila nepotřebný majetek a skončila i činnost CK Saturn, která se stala samostatným subjektem s jiným vlastníkem. První letošní pololetí vykazuje podle Coufala pozitivní trend, i díky úspoře provozních nákladů.

"V té pravidelné dopravě se trošku pereme s tím, že tržby z jízdného cestujících nám pořád nepatrně klesají. Je tendence, že cestující preferují víc individuální dopravu a linková doprava zaznamenává poklesy. Ekonomika šlape, rostou průměrné mzdy a dnes se dá v bazaru z jednoho platu pořídit auto, kterým se dá do práce jezdit. A lidé pořád preferují pohodlí, že se naloží před domem a vyloží se před fabrikou. I v časech, kdy najíždí studenti, jedou vozidla obsazená čtyřmi studenty, kteří se dopraví až před školu, a to nám snižuje tržby," řekl Coufal.

Společnost ČSAD Autobusy vznikla v roce 2003. Provozuje osobní autobusovou dopravu, linkové i nepravidelné zájezdové spoje. Zajišťuje MHD v Písku, Českém Krumlově, Milevsku a Vimperku a příměstskou autobusovou dopravu v okolí Českých Budějovic, Písku, Milevska, Vodňan, Českého Krumlova, Kaplice, Prachatic a Vimperku. V roce 2016 měla kolem 260 zaměstnanců. Jejím většinovým vlastníkem je rakouský ÖBB Postbus.